۳۹۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی لرستان حدنگاری شده است

مدیرکل ثبت اسناد و املاک لرستان گفت: ۳۹۹ هزار هکتار معادل ۸۱ درصد از مجموع اراضی کشاورزی استان تاکنون حدنگاری (کاداستر) شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان، به نقل از روابط‌عمومی اسناد و املاک استان، مهدی کاظمی امروز _پنجشنبه دوازدهم مهر_ اظهار کرد: عملکرد سه واحد ثبتی سلسله، دلفان و خرم‌آباد در این زمینه زیر حد نصاب کشوری است که این شهرستان‌ها کمترین میزان تحقق و باقی‌مانده واحدهای ثبتی در این رابطه عملکرد حدود صددرصدی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه ۱۳ هزار هکتار از اراضی سلسله مستثنیات و فاقد نقشه ثبتی هستند، افزود: محدوده تعدادی از پلاک‌ها مشخص و در بانک اطلاعاتی حدنگاری نیز ذخیره شده و بقیه پلاک‌ها نیز در دست اقدام است، اما علت تحقق پیدا نکردن تثبیت اراضی در این شهرستان تأخیر در تأیید نقشه‌ها توسط سازمان نقشه‌برداری کشور است.

به گفته کاظمی محدوده پلاک‌ها در این شهرستان مشخص نیست و چهار شرکت مشاور در این رابطه فعال و مشغول جمع‌آوری پرونده‌ها هستند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک لرستان درباره وضعیت دلفان بیان کرد: نقشه‌ها تهیه شده و بخشی از پلاک‌ها دارای تاییدیه سازمان نقشه‌برداری کشور هستند، اما برخی از آن‌ها هنوز تأیید نشده و بیشترین املاک مجهول مربوط به این شهرستان است.

وی تصریح کرد: درباره خرم‌آباد نیز با توجه به موقعیت مکانی و وجود پادگان‌های نظامی و انتظامی در نقاط مختلف شهر با ممنوعیت و محدودیت کار نقشه‌برداری مواجه هستیم که تاکنون با استفاده از پهپاد قسمتی از کار انجام و سه شرکت مشاور نیز در این زمینه فعال است.

کد خبر 796701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.