«لانژو» در نوبت خواهرخواندگی با اصفهان است

رئیس اداره بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت: توسعه پایدار موجب تخریب محیط زیست و سایر منابع نمی‌شود، پایدار بودن از این لحاظ مورد اهمیت است که برای نسل‌های آینده خطر و تهدیدی ندارد، در این زمینه باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کرد تا به‌صورت علمی موجب توسعه شهر شود.

سیدامین مرتضوی در حاشیه بازدید از دومین نمایشگاه ملی فناوری و نوآوری اصفهان «فن‌نما» با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا اظهار کرد: یکی از مباحث مطرح برای مدیران شهری «توسعه پایدار شهرها» در مباحث مختلف است.

وی با بیان اینکه توسعه پایدار موجب تخریب محیط زیست و سایر منابع نمی‌شود، افزود: پایدار بودن از این لحاظ مورد اهمیت است که برای نسل‌های آینده خطر و تهدیدی ندارد و در این زمینه باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کرد تا به‌صورت علمی موجب توسعه شهر شود.

رئیس اداره بین‌الملل شهرداری اصفهان با بیان اینکه اقدامی که بخش بین‌الملل می‌تواند انجام دهد، برقراری ارتباط شرکت‌های دانش‌بنیان با شهرهای خواهرخوانده است، تصریح کرد: یکی از اهداف انعقاد تفاهم‌نامه‌های خواهرخواندگی ایجاد ارتباط میان بخش‌های متناظر دو شهر است، همچنین استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان انجام می‌شود.

مرتضوی ادامه داد: برای توسعه شهر باید از فناوری‌های نوین استفاده کرد، همان‌گونه که کشورهای پیشرفته بر همین مبنا با حداقل هزینه‌ها و با استفاده از موارد علمی و شرکت‌های دانش‌بنیان برای توسعه شهر خود استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه توسعه دیپلماسی شهری در تمام دوره‌های مدیریت شهری مد نظر بوده و در این دوره نیز به همین ترتیب است، تصریح کرد: در چین بحثی با عنوان سرمایه‌گذاری داخلی وجود دارد، با توجه به تعداد زیاد شرکت‌های فعال در چین، این کشور از لحاظ سرمایه‌گذاری اشباع شده است و برای تمام استان‌ها و شهرها بحث سرمایه‌گذاری خارجی به‌عنوان اولویت است که یکی از راه‌های رسیدن به آن توسعه دیپلماسی شهری است.

رئیس اداره بین‌الملل شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه سه شهر چینی به اصفهان پیشنهاد انعقاد قرارداد خواهرخواندگی دادند، هیئت‌های اقتصادی فرستادند و با شهردار ملاقات داشتند، گفت: اولین مورد شهر هانگژو بود که ابتدا در قالب همکاری تفاهم‌نامه‌ای منعقد می‌شود و پس‌از انجام چند پروژه به‌صورت مشترک میان دو شهر این تفاهم‌نامه به خواهرخواندگی تبدیل می‌شود.

مرتضوی تصریح کرد: شهر بعدی لانژو چین (Lanzhou)، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر استان گانسو (Gansu) در شمال غربی کشور چین است که در مباحث اقتصادی فعال شده است و پیشنهاد خواهرخواندگی با اصفهان را مطرح کرده‌اند.

کد خبر 796592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.