استقبال و رضایت مردم استان یزد از طرح نهضت ملی مسکن ویلایی

استاندار یزد با تأکید بر اینکه هزینه تمام شده طرح ویلایی نهضت ملی مسکن به نسبت به واحدهای آپارتمانی بیشتر نیست، گفت: متقاضیان صرفاً هزینه آماده‌سازی و زیرساخت‌ها را می‌پردازند و از اینکه صاحب مسکن ویلای می‌شوند احساس رضایت بیشتری دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، تور رسانه‌ای و بازدید از سایت شهید آیت اللّه رئیسی (ره) امروز _چهارشنبه یازدهم مهر_ با حضور مسئولان و اصحاب رسانه استان یزد برگزار شد؛ پروژه پردیس زندگی در وسعت ۵۸۵ هکتار با پیمانکاری سازمان همیاری شهرداری‌های استان یزد در حال اجرا بوده و در این سایت ۳۵۵۰ قطعه در حال آماده‌سازی است.

مهران فاطمی، استاندار یزد در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از پروژه پردیس زندگی نهضت ملی مسکن یزد که به صورت ویلایی در نزدیکی شهرستان خوش آب و هوایی تفت در حال ساخت است با اشاره به مزایای ویلایی‌سازی استان یزد در طرح نهضت ملی مسکن اظهار کرد: مسکن واقعی برای مردم در واقع یک، مسکن ویلایی است.

وی ادامه داد: در این نوع ساخت هم حیاط و فضا برای بازی بچه‌ها فراهم است و هم پارکینگ اختصاصی برای هر خانواده موجود است و مطابق با سیاست‌های جمعیتی و توجه فرزندآوری در کشور سه خواب طراحی شده است.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: این واحدها به نحوی ساخته می‌شود که متقاضیان بتوانند در صورت تمایل به اضافه کردن طبقه‌ای دیگر، با توجه به لحاظ شدن تمام اصول فنی و مقاوم بودن این بناها که طبقه دیگری نیز با طی کردن روند قانونی به آن اضافه کنند.

فاطمی تأکید کرد: هزینه تمام شده مسکن ویلایی نسبت به واحدهای آپارتمانی بیشتر نیست و متقاضیان صرفاً هزینه آماده‌سازی و زیرساخت‌ها را می‌پردازند و مردم یزد از اینکه به جای آپارتمان، خانه ویلایی داشته باشند احساس رضایت بیشتری دارند.

وی گفت: زمین‌هایی که طرح خانه‌های ویلایی قرار دارد ارزش بالای دارد، همچنین با ساخت نمای سنتی در این واحدها، مصالح ساختمانی به کار برده شده نیز تولید یزد است.

استاندار یزد با تأکید بر اینکه در این نوع ساخت و ساز هزینه آماده‌سازی اصلاً بیشتر از هزینه‌های آپارتمان سازی نیست ادامه داد: پس از تحویل این واحدها به متقاضیان به صورت تدریجی و بر اساس منابع مالی هر متقاضی اقدام به تکمیل واحد می‌کند.

فاطمی خاطرنشان کرد: در واحدهای آپارتمانی به دلیل آورده‌های متفاوتی که متقاضیان دارند، متقاضی حتی اگر آورده خود را تمام و کمال نیز پرداخت کرده باشد باید تا تکمیل ساختمان برای تحویل منتظر بماند، تا دیگر واحدها منابع مالی را تزریق کنند و کار تمام شود اما در واحدهای ویلا سازی شده تکمیل واحد به خود متقاضی و منابع مالی او، بستگی دارد.

وی تصریح کرد: متقاضی در واحدهای ویلایی نهضت ملی مسکن متقاضی به صورت تدریجی واحد خود را تکمیل می‌کند به این صورت که اسکلت، سقف و نمای واحد و نصب در و پنجره آن انجام می‌شود و ظریف‌کاری و توکاری آن از جمله گچ‌کاری، نوع کاشی، شیرآلات و دیگر موارد آن به سلیقه متقاضی و به صورت تدریجی توسط خودش انجام می‌شود و دیگر معطل تکمیل آورده از سوی دیگر متقاضیان نمی‌ماند.

به گزارش ایمنا، امروز تور رسانه‌ای بازدید از پروژه نهضت ملی مسکن ۱۲۱۶ واحدی شهید محمد خانی»، پردیس زندگی به نام آیت الله رئیسی در طرح نهضت ملی مسکن ۵۸۵ هکتاری که در حال آماده‌سازی سایت ۳۵۵۰ قطعه بوده همچنین پروژه ۱۶۰ و ۱۹۲ واحدی واحدی نهضت ملی مسکن در آزادشهر یزد برگزار شد.

این تور با حضور مهران فاطمی استاندار یزد، محمدجواد ابوالحسینی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، محمدرضا عظیمی‌زاده مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان، احسان خواجه رضایی مدیرکل راه و شهرسازی استان و علیرضا نادریان‌زاده مدیرکل بنیاد مسکن استان برگزار شد.

کد خبر 796572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.