حضور ۱۵۰ مرکز رشد و فناوری در  نمایشگاه فن‌نما / توجه به حمل‌ونقل انسان‌محور در شهر زندگی

شهردار اصفهان گفت: دومین نمایشگاه ملی فناوری و نوآوری اصفهان با شعار نمایشگاه «ما برای وصل کردن آمدیم» برگزار شده است تا ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان را با نیازهای صنعت تلاقی دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _چهارشنبه یازدهم مهر_ در برنامه رادیویی «بی‌واسطه با مردم» ضمن ابراز خوش‌حالی از پاسخ قاطع سپاه پاسداران به جنایات رژیم صهیونیستی اظهار کرد: پس از ترور اسماعیل هنیه در تهران، نظام جمهوری اسلامی ایران قصد تقابل و پاسخ داشت، اما بسیاری از کشورها و نهادهای بین‌المللی از کشور ما درخواست خویشتن‌داری کردند.

وی افزود: ایران در برهه‌ای از زمان نخواست در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی عجله کند، اما در نهایت به این نتیجه رسید که اسرائیل کشوری نیست که ادبیات عدالت و انصاف را رعایت کند، زیرا در این فاصله خباثت و شرارت آن‌ها به اوج رسید و اتفاقات لبنان نشان داد که باید با این رژیم به زبان خودش صبحت کرد.

شهردار اصفهان ادامه داد: مردم ایران منتظر پاسخ قاطعانه به رژیم خبیث صهیونیستی بودند که امیدوارم اجرای عملیات وعده صادق ۲ درس عبرتی برای رژیم غاصب صهیونیستی باشد و در آینده نزدیک شاهد اتفاقات خوبی برای مردم منطقه باشیم.

قاسم‌زاده با اشاره به برگزاری دومین نمایشگاه ملی فناوری و نوآوری اصفهان با شعار نمایشگاه «ما برای وصل کردن آمدیم» گفت: این نمایشگاه برگزار شده است تا ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان را با نیازهای صنعت تلاقی دهد.

وی تصریح کرد: نمایشگاه فن‌نما که تا سیزدهم مهر دایر است، برای دانش‌آموزان، دانشجویان و علاقه‌مندان به علم و فناوری و اهالی صنعت ارزش دیدن دارد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه ۱۵۰ مرکز رشد و فناوری، ۱۰ شرکت صنعتی، ۴۰ استارتاپ و ۳۰ صندوق مالی خطرپذیر در این نمایشگاه حضور دارند، ادامه داد: سال گذشته قراردادهای خوبی میان حوزه‌های کسب‌وکار و شرکت‌های فناور منعقد شد که امیدوارم در این دوره نیز شاهد اتفاقات خوبی باشیم و این دو حوزه بتوانند در کنار هم به رفع مشکلات در حوزه صنعت و خدمات از مسیر علوم و فنون جدید دست پیدا کنند.

سوال شهروندان و پاسخ مسئولان

بخش دیگر این برنامه به پرسش شهروندان و پاسخ مدیران شهری اختصاص یافت.

بازگشایی ۲ گلوگاه در خیابان مدرس نجفی برای پیاده‌راه‌سازی

شهروند: در خیابان صمدیه‌لباف و چهارراه مدرس پیاده‌راه وجود ندارد و هنگام تعطیلی مدارس مشکلات زیادی برای دانش‌آموزان پیش می‌آید که از شهرداری درخواست رسیدگی داریم.

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان: شعاری با عنوان "حمل‌ونقل انسان‌محور" داریم که انتظاری را در شهر و میان شهروندان به‌درستی ایجاد کرده است؛ یعنی انسان در اولویت است و همه چیز باید در راستای سلامت، رفاه و آسایش او طراحی باشد.

این حداقل حقوق شهروند است که هنگام عبور از یک خیابان ایمنی او تأمین باشد و حداقل رعایت ایمنی این است که پیاده‌راه وجود داشته باشد، بنابراین این مشکل باید به سرعت رفع شود و جزو اولویت‌ها قرار گیرد.

محمدرضا طبیبی، مدیر منطقه ۲ شهرداری اصفهان: مشکل خیابان صمدیه در دو فاز تقسیم می‌شود، قسمت اول کیفیت پیاده‌روسازی از اتوبان شهید خرازی تا خیابان شهید رضایی یا مدرس نجفی است و قسمت دوم پیاده‌روهای راستای خیابان مدرس نجفی است؛ برای قسمت اول در سال جاری اعتبار ۲.۵ میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است.

در خیابان مدرس نجفی زمان آزادسازی و افتتاح خیابان قسمت‌هایی از خانه‌هایی در عرض آسفالت نبوده و تنها پیاده‌رو را اشغال می‌کرده آزادسازی نشده که در حال حاضر به‌صورت یک گلوگاه در خیابان مانده است. در سال جاری با تمام مالکان وارد مذاکره شدیم تا بر باقی‌مانده زمین امتیازی دریافت کنند و آزادسازی انجام شود.

تاکنون با یکی از مالکان به توافق رسیدیم و تخریب انجام شد؛ با یکی دیگر از مالکان در حال صدور پروانه هستیم، با مالک پلاک سر چهارراه هنوز نتوانستیم به توافق برسیم، در سال جاری اختصاصی برای بازگشایی گلوگاه‌های مدرس نجفی ردیف پیش‌بینی کردیم که اگر به توافق برسیم انجام می‌شود، اما اگر نتوانستیم با مالکان به توافق برسیم مجبور هستیم از راه‌های قانونی کمیسیون ماده ۸ پیگیری کنیم‌.

این معضل حداقل از یک دهه گذشته وجود داشته است؛ البته توافق با مالکان آسان نبوده وگرنه مدیران قبلی انجام داده بودند، باید در حین آزادسازی خیابان اصلی، عقب‌نشینی پیاده‌رو نیز انجام می‌شد، اما با توجه به اینکه خیابان شکل گرفته است، دریافت حکم کمیسیون ماده ۸ با توجه به اینکه تداخل زیادی با گذر ندارد مشکل است، از این رو ترجیح می‌دهم به‌خاطر منافع مالکان و اینکه وارد پروسه قانونی نشویم این اقدام با توافق انجام شود، روند توافق نیز طولانی مدت است‌.

در این محدوده چهار گلوگاه وجود دارد که تا پایان سال بازگشایی دو گلوگاه انجام و پیاده‌روسازی انجام می‌شود، دو گلوگاه دیگر مشکل توافق دارد.

آسفالت محور اصلی محله قلعه برتیانچی تا ۲ ماه آینده

شهروند: وضعیت گرد و خاک در منطقه ۱۵ محله قلعه برتیانچی نابسامان است؛ علاوه بر این کانال آب مشکل دارد و خیابان‌ها آسفالت ندارد.

هوشنگ نظری‌پور، مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان: محله برتیان از محله‌های الحاقی سال ۸۵ بوده است که سال گذشته جزو محله‌های هدف بود.

آسفالت محور اصلی جزو محورهایی بود که قرارداد آن با پیمانکار بسته شد، اما به‌دلیل ایجاد مشکل برای پیمانکار، کار اجرا نشد، به‌همین دلیل در بودجه سال جاری مجدد پروژه لحاظ و وارد مناقصه شده است و تا دو ماه آینده محور اصلی آسفالت می‌شود. فاضلاب محله نیز به‌تازگی ایجاد و محورهای فرعی آسفالت شده است.

طرح پیاده‌راه بر اساس طرح تفصیلی بازنگری و بر اساس وضع موجود اجرا شد.

پیگیری مجدد برای پلمب میوه‌فروشی‌های خیابان بعثت

شهروند: در کنارگذر اتوبان چمران، تعدادی مغازه میوه‌فروشی بعد از محدوده خیابان بعثت بساط پهن می‌کنند که برای تردد در پیاده‌رو و ترافیک خیابان مشکل ایجاد می‌کنند. در این راستا پیگیری‌های زیادی انجام دادیم که پیرو آن حدود یک ماه بسته شدند، اما مجدد فعالیت می‌کنند.

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان: مدیران مناطق به‌عنوان متولی اصلی مسائل و امور منطقه باید به این معضل رسیدگی کنند؛ هرچند در مقایسه با سایر شهرها در مدیریت سد معبر و دست‌فروشی سرآمد هستیم، اما همیشه باید یک قدم رو به جلو باشیم و چیزی که با زحمت مدیران قبلی به‌عنوان فرهنگ در شهر جا افتاده است را به قبل بازنگردانیم.

شهرداری تنها جایی است که می‌تواند به مسئله سدمعبر ورود کند؛ حوزه مشاغل مزاحم که فهرست مشخصی دارد که باید استعلام و عوارض ترافیکی آن شغل سنجیده شود؛ همچنین اهتمام جدی به خرج داده شود و در اولین فرصت خبر خوبی به مردم محله داده شود.

محمدمهدی کریمی، مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان: موردی که بیان شد یکی از دغدغه‌های اصلی شهرداری منطقه است.

با اینکه صاحبان به تمام نهادهای حاکمیتی و غیر حاکمتی مراجعه کردند، بنا بر بند ۲۰ مشاغل مزاحم شهرداری ورود پیدا کرد و به‌دلیل قرار داشتن در دسته مشاغل مزاحم و به‌کارگیری اتباع خارجی مغازه‌ها پلمب شد.

پس از پلمب، یک طومار رضایت از سمت مردم ارسال شد، اما باز شدن مجدد ناظر به دستور مقام قضائی است و شهرداری از باب مشاغل مزاحم که در حوزه اختیارات بوده، ورود پیدا کرده است.

رأی مقام قضائی مدت زمان دارد، بازهم پیگیری کردیم و تشکیل پرونده دادیم، چرا که از لحاظ ترافیک و سلب آسایش برای اهالی کوچه مشکل درست شده است.

پس از اینکه دوباره اخطار دادیم، در حال حاضر مجدد برای طی مراحل قضائی اقدام کردیم.

پیگیری وضعیت مجموعه فرهنگی شوق زندگی انجام می‌شود

محمدتقی رفیعی، رئیس اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان: بهره‌برداری بخشی از مجموعه فرهنگی ورزشی شاهنامه در منطقه ۷ با کاربری اداری به‌عنوان دادسرا موجب نارضایتی مردم شده است.

علی‌قاسم‌زاده، شهردار اصفهان: چیزی که در یک کار مشترک با دادگستری اصفهان تعریف کردیم ایده‌ای تحت عنوان مجموعه فرهنگی شوق زندگی بود.

تمام تشکل‌ها و ان‌جی‌اوها که در رابطه با کودکان فعالیت می‌کنند و دغدغه آن‌ها رفع مشکلات آن‌ها است، در یک مجموعه کنار هم قرار می‌گیرند؛ ان‌جی‌اوهای زیادی در شهر داریم که مکانی برای استقرار ندارند، از این‌رو طی تفاهم‌نامه‌ای با دستگاه قضائی، استفاده از یکی از طبقات مجموعه شاهنامه به‌عنوان مجموعه حمایتی از کودکان شهر، با استقرار ان‌جی‌اوها و دستگاه‌های مربوطه بود، اما چیزی که در حال حاضر مشاهده می‌شود اقدام متفاوتی است که من پیگیری خواهیم کرد.

سلطان‌آقایی، مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان: مجموعه فرهنگی شاهنامه در مکان بزرگی در سه طبقه با هزار متر ساخت واقع شده است و سه طبقه ۷۰۰ متری در حال بهره‌برداری دارد.

با انجام بررسی‌ها به این نتیجه رسیدیم که دو طبقه کفایت برنامه‌های لازم برای مردم محل را می‌کند، از این‌رو طی توافقی قرار شد یکی از طبقات در اختیار دادستانی قرار گیرد.

جمع‌بندی شهردار و دادستان این بود که در حوزه اجتماعی برای کودکان در معرض آسیب کار استفاده کنیم، اما گلایه مردم تا حدی درست است و یکی از بخش‌های دادستانی به این مکان منتقل شده است، البته بخش مربوط به کودکان، مقداری با ماهیتی که در نظر ما بود فاصله دارد.

هرچند بخشی از مجموعه هنوز بهره‌برداری نشده، برای جلوگیری از تداخل مخاطبان مجموعه شوق زندگی و فرهنگسرا ورودی‌ها را مجزا می‌کنیم.

کد خبر 796463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.