تسهیلات جدید ارزی برای صنعت دارو / تولید ۹۹ درصد نیاز دارویی در داخل کشور

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه امروز ۹۹ درصد نیاز دارویی کشور در داخل تولید می‌شود، گفت: ۲۰۰ هزار میلیارد ریال از اعتبارات هدفمندی به بودجه عمومی منتقل شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان غذا و دارو، سیدحیدر محمدی در مراسم افتتاح برگزاری نمایشگاه «ایران فارما» به نقش این نمایشگاه در معرفی توانمندی‌های ایران در حوزه داروسازی اشاره و اظهار کرد: سالانه چندین رویداد در حوزه سلامت داریم و از طریق این نمایشگاه‌ها توانمندی‌های خود را به دنیا ارائه می‌کنیم.

وی افزود: ویژگی مهم نمایشگاه ایران فارما حضور صددرصدی صنایع دارویی در تمامی زنجیره تأمین دارو است؛ امروز ۹۹ درصد نیاز دارویی کشور در داخل تولید می‌شود و توانسته‌ایم محصولات دارویی خود را به کشورهای مختلف صادر کنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو وظیفه اصلی این سازمان را تسهیل در تولید و تأمین دارو دانست و درباره اقدامات اخیر این سازمان گفت: در ماه‌های گذشته تمام اشکال دارویی قیمت‌گذاری شدند که این روند مدتی متوقف بود، در یک ماه گذشته، به‌جز قرص‌ها، قیمت‌گذاری سایر اشکال دارویی به اتمام رسیده و ابلاغ شده است.

وی با اشاره به مشکلات نقدینگی در صنایع دارویی گفت: ۲۰۰ هزار میلیارد ریال از اعتبارات هدفمندی به بودجه عمومی منتقل شده است؛ در جلسات اخیر با بانک مرکزی، تسهیلات پنج ماه جاری است و شرکت‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند، همچنین تسهیلات چهار ماهه نیز در دست اجرا است و شرکت‌ها می‌توانند درخواست‌های خود را ارائه دهند.

محمدی از برنامه بانک مرکزی برای ارائه تسهیلات به پروژه‌های بزرگ و طرح‌های ملی خبر داد و گفت: متقاضیان می‌توانند درخواست‌های خود را از طریق سازمان غذا و دارو پیگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: تخصیص ارز برای خرید ماشین‌آلات تا سقف ۲۰۰ میلیون دلار با معرفی از سوی سازمان امکان‌پذیر شده و تسهیلات ریالی به مبلغ ۵۰ هزار میلیارد ریال نیز در حال پیگیری است و بانک مرکزی وعده داده است که این مبلغ به شرکت‌های دارویی پرداخت شود.

کد خبر 796433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.