هوشمندسازی در حوزه مالیاتی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان است

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور هوشمندسازی در حوزه مالیاتی از مهم‌ترین برنامه‌های ما است، گفت: این امر منجر به بهبود فضای کسب و کار و وصول به حق درآمدهای دولت شده است،

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید محمد هادی سبحانیان امروز _چهارشنبه یازدهم مهر_ در نخستین اجلاس مدیران مالیاتی سراسر کشور در دولت چهاردهم با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار کرد: شرکت‌های بزرگی با ده‌ها هزار میلیارد تومان سودآوری، مالیات پرداخت نمی‌کنند؛ حاکمیت باید کمک کند تا مالیات ستانی عادلانه دریافت شود ضمن اینکه باید با ابزارهایی که در اختیار داریم و با استفاده از ظرفیت دانش بنیان‌ها و بخش خصوصی نظام مالیاتی را تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه اقدامات تحولی در امور مالیاتی در همه شاخص‌های عملکردی، وصول و فرایندی در جهت تسهیل امور مودیان صورت گرفته است، افزود: حرکت پرشتابی در سازمان مالیاتی صورت گرفته است به شکلی که تعامل با مودیان و گره گشایی در نظام مالیاتی و همراهی مدیران بدنه سازمان مالیاتی را شاهد هستیم.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور عنوان کرد: شخص رئیس جمهور نیز بر موضوع مالیات تاکید ویژه‌ای دارد تا اخذ مالیات مبتنی بر داده محوری باشد و این سازمان در سه سال گذشته در جشنواره شهید رجایی رتبه نخست را کسب کرد که امیدواریم با همراهی وزیر اقتصاد در ریل تحولی و پرشتاب‌تر حرکت کنیم.

سبحانیان با عنوان اینکه هوشمندسازی در حوزه مالیاتی از مهم‌ترین برنامه‌های ما است، افزود: این امر منجر به بهبود فضای کسب و کار و وصول به حق درآمدهای دولت شده است، این ظرفیت را داریم تا منابع دولت را محقق کنیم.

وی گفت: رشد درآمدهای مالیاتی به میزان سال گذشته بود و متعهد هستیم به تکلیف خود در بودجه اهتمام ویژه داشته باشیم و شناسایی مودیان جدید و فراریان مالیات منابع مالیاتی را محقق کنیم.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور بر تاکید بر کاهش مداخلات انسانی و افزایش حسابرسی‌های اینترنتی تاکید کرد و گفت: از سال ۱۴۰۰ باید سامانه مودیان اجرایی می‌شد که به تعویق افتاد اما زمستان سال ۱۴۰۲ این سامانه راه اندازی شد و به صورت تدریجی اجرایی گشت؛ این سامانه جز نمونه‌های نادر در کشور است و در صورتی که کامل اجرا شود منافع زیادی برای حکمرانی اقتصادی خواهد داشت.

سبحانیان تاکید کرد: در حال حاضر هزینه‌های کشور بر دوش سازمان امور مالیاتی است. باید هزینه‌های جاری دولت از محل مالیات تأمین شود و منابع نفتی باید به عنوان یک ثروت پایدار حفظ شود.

کد خبر 796420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.