بلندترین مجسمه‌ های جهان به تفکیک هر قاره

مجسمه وحدت هند، پناهگاه مسیح در پرتغال، مجسمه آزادی در آمریکای شمالی، بنای یادبود رنسانس آفریقایی در سنگال، بنای یادبود باکره صلح در ونزوئلا و مرینو بزرگ در استرالیا، بلندترین مجسمه‌های جهان در قاره‌های آسیا، اروپا، آمریکای شمالی، آفریقا، آمریکای جنوبی و اقیانوسیه هستند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بشر هرگز نتوانست ساخت برج بابل را به پایان برساند، اما این امر مانع وی برای ساختن آسمان‌خراش‌های بلند و بناهای تاریخی باشکوه به‌ویژه در دوران پساصنعتی نبود. فهرست بناهای مشهور جهانی، اطلس جهانی، رکوردهای جهانی گینس و دانش‌نامه بریتانیکا به‌عنوان قدیمی‌ترین دانش‌نامه جهان به زبان انگلیسی که همچنان تهیه می‌شود، سرشار از رکوردهای ثبت‌شده از سازه‌های سربه‌فلک‌کشیده است.

در ادامه با بلندترین مجسمه‌های موجود در هر قاره (به استثنای قطب جنوب)، همراه با محل قرارگیری و سال تکمیل آن‌ها آشنا می‌شویم. نکته قابل‌توجه اینکه اندازه‌گیری ارتفاع هر مجسمه شامل پایه آن نیز می‌شود.

بلندترین مجسمه‌های جهان به تفکیک هر قاره

بلندترین مجسمه‌های جهان

مجسمه وحدت در هند، آسیا ۱۸۲ متر

تندیس مسیح در پرتغال، اروپا ۱۱۰ متر

مجسمه آزادی، آمریکای شمالی ۹۳ متر

بنای یادبود رنسانس آفریقایی در سنگال، آفریقا ۵۲ متر

بنای یادبود باکره صلح در ونزوئلا، آمریکای جنوبی ۴۷ متر

مرینوی بزرگ در استرالیا، اقیانوسیه ۱۵ متر

مجسمه وحدت با ارتفاع ۱۸۲ متر واقع در ایالت گجرات هند، بلندترین مجسمه در آسیا و جهان است. این مجسمه در سال ۲۰۱۸ تکمیل شد و سردار والابهای پاتل، رهبر کلیدی جنبش استقلال هند و معاون اول نخست‌وزیر هند را به تصویر می‌کشد. میراث او ادغام سیاسی هند است که نام مجسمه از آن گرفته شده است.

بلندترین مجسمه‌های جهان به تفکیک هر قاره

پناهگاه مسیح پرتغال با ۱۱۰ متر ارتفاع بلندترین مجسمه در قاره اروپا است. این مجسمه در سال ۱۹۵۹ تکمیل شد و با الهام از مسیح، ناجی ریودوژانیرو، به‌عنوان یادبودی برای پرتغال عمل کرد که عواقب مستقیم جنگ جهانی دوم را متحمل نشد.

مجسمه معروف آزادی نیویورک با ۹۳ متر ارتفاع، بلندترین مجسمه در آمریکای شمالی است. این سازه که هدیه‌ای از مردم فرانسه بود، در اصل رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز داشت و رنگ سبز فعلی آن نتیجه اکسیداسیون طبیعی سطوح مسی مجسمه است.

بنای یادبود رنسانس آفریقایی در سنگال (۵۲ متر) و بنای یادبود باکره صلح در ونزوئلا (۴۷ متر) بلندترین مجسمه‌ها در آفریقا و آمریکای جنوبی هستند. مرینوی بزرگ واقع در استرالیا با ارتفاع ۱۵ متر، بلندترین مجسمه‌ها قاره اقیانوسیه است، اما کوتاه‌ترین مجسمه در میان همتایان قاره‌ای خود به‌شمار می‌رود.

کد خبر 796398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.