جشنواره صنایع‌دستی خلاق دانش‌آموزی به مهارت‌محوری دانش‌آموزان کمک می‌کند

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: حضور دانش‌آموزان در جشنواره صنایع‌دستی خلاق می‌تواند در کشف استعدادهای آن‌ها موثر باشد و در مهارت‌محوری دانش‌آموزان و نسل‌های جدید کمک کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، فرزانه کلاهدوزان امروز _چهارشنبه یازدهم مهر_ در اختتامیه دومین جشنواره صنایع دستی خلاق دانش‌آموزی اظهار کرد: نمایشگاه فن‌نما مظهر فناوری و نوآوری شهر اصفهان است و این ظرفیت را دارد تا فناوری و نوآوری این کلان‌شهر را به رخ جهان بکشاند.

وی افزود: جشنواره صنایع‌دستی خلاق دانش‌آموزی از جمله رویدادهای مهمی است که همجوار با نمایشگاه فن‌نما برگزار می‌شود و این فرصت را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند تا به هنرآموزی و ارائه صنایع‌دستی که یکی از مفاخر شهر اصفهان است، بپردازند.

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: حضور و مشارکت دانش‌آموزان در نمایشگاه فن‌نما که سرمایه‌ها و آینده‌سازان شهر و کشور ما هستند، بسیار ضروری است و اینکه آن‌ها توانسته‌اند با فناوری‌های نوین شهر به‌خوبی ارتباط برقرار کنند، بسیار مسرت‌بخش است.

کلاهدوزان ادامه داد: حضور دانش‌آموزان در جشنواره صنایع دستی خلاق می‌تواند در کشف استعدادهای آن‌ها مؤثر باشد و به دانش‌آموزان کمک کند تا آینده خود را به بهترین شکل رقم زنند.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته به نوجوانان و جوانان در زمینه کارها و هنرهای دستی در قالب استاد و شاگردی، آموزش‌های حرفه‌ای داده می‌شد که این روند به مرور به فراموشی سپرده شده است، از این‌رو برگزاری رویدادهایی همچون جشنواره صنایع دستی خلاق دانش‌آموزی به احیای این سنت دیرینه و مهارت‌محور شدن سیستم آموزشی برای دانش‌آموزان و نسل‌های جدید کمک خواهد کرد.

به گزارش ایمنا، اختتامیه جشنواره صنایع دستی خلاق دانش‌آموزی یازدهم مهر سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های اصفهان، هم‌زمان با نمایشگاه فن‌نما و ذیل صنایع خلاق برگزار و از آثار برتر تقدیر و جوایزی به برگزیدگان اهدا شد.

کد خبر 796393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.