یک‌سوم صنایع دستی دنیا در شهر اصفهان است

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: حوزه صنایع دستی از مزیت‌های این کلان‌شهر است، چراکه ۲۰۰ مورد از ۶۰۰ گروه صنایع دستی ثبت شده در دنیا، معادل یک‌سوم صنایع دستی دنیا در شهر اصفهان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مرتضی نصوحی امروز _چهارشنبه یازدهم مهر_ در اختتامیه دومین جشنواره صنایع دستی خلاق دانش‌آموزی اظهار کرد: بسیار خرسندیم که افتتاحیه و آغاز به‌کار نمایشگاه فن‌نما هم‌زمان با «آغاز نصرالله» شد.

وی افزود: جشنواره صنایع دستی خلاق دانش‌آموزی به لحاظ کیفی نسبت به سال گذشته ارتقا پیدا کرده بود که امیدواریم این روند هر سال اتفاق بیفتد و ادامه پیدا کند.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان تصریح کرد: یکی از مشکلات ما در حوزه صنایع دستی بالا رفتن سن شاغلان در این حوزه است، از این‌رو لازم است در این زمینه ایجاد انگیزه کنیم تا نسل‌های آینده و جوان بیشتری به حوزه صنایع دستی افزوده شود.

نصوحی ادامه داد: حوزه صنایع دستی از مزیت‌های این کلان‌شهر است، چراکه ۲۰۰ مورد از ۶۰۰ گروه صنایع دستی ثبت شده در دنیا، معادل یک‌سوم صنایع دستی دنیا در شهر اصفهان است و حدود ۹۶ مورد از این صنایع به شهر اصفهان تعلق دارد.

وی خاطرنشان کرد: اصفهان به واسطه صنایع‌دستی علاوه‌بر شهر خلاق صنایع دستی، شهر جهانی صنایع دستی است و کمتر شهری پیدا می‌شود که این هر دو نشان را با هم داشته باشد.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: فرایند این جشنواره از جمله ثبت‌نام‌های اولیه، دوره‌های آموزشی پیش‌بینی شده، مرحله داوری و در نهایت اجرای مراسم اهدای جوایز از حدود شش ماه پیش با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان آغاز شد.

به گزارش ایمنا، اختتامیه جشنواره صنایع دستی خلاق دانش‌آموزی یازدهم مهر سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های اصفهان، هم‌زمان با نمایشگاه فن‌نما و ذیل صنایع خلاق برگزار و از آثار برتر تقدیر و جوایزی به برگزیدگان اهدا شد.

کد خبر 796367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.