طوفان کراتون تایوان را تعطیل کرد

طوفان کراتون مدارس، ادارات و بازارهای مالی تایوان را به‌دنبال آمادگی برای مقابله به تعطیلی کشاند؛ در حال حاضر ده‌ها هزار نیرو در این کشور در حالت آماده‌باش هستند و مقامات از مردم خواسته‌اند که در خانه بمانند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، تایوان پروازهای داخلی، خدمات کشتی و بیش از ۲۰۰ پرواز بین‌المللی را لغو کرده و خدمات ریلی را به حالت تعلیق در آورده یا کاهش داده است. این کشور همچنین پس از وقوع سیل در جزایر شمالی فیلیپین، مدارس، دفاتر و بازارهای مالی را در آستانه وقوع طوفانی که به جنوب غربی جزیره اصلی نزدیک می‌شود، تعطیل کرده است. تایوان اغلب در معرض طوفان‌ها قرار دارد، با این حال رسیدن طوفان به ساحل غربی آن غیرعادی است.

سرعت آهسته کراتون به این معنی است که تأثیر تداوم باد و باران شدید تا آخر هفته ادامه خواهد داشت، از سوی دیگر تایوان پس از قرار گرفتن در معرض طوفان بسیار قوی و رده چهارمی گامی یا گیمی در جولای، اقدامات احتیاطی بیشتری انجام می‌دهند.

طوفان کراتون تایوان را تعطیل کرد

عبور تایوان از هفته‌ای طوفانی

طوفان کراتون در تایوان طی روزهای اخیر به وضعیت ابر طوفانی رسیده است، اما حرکت آن یک‌شبه متوقف و شدت آن ضعیف شد. با این حال مقامات هشدار دادند که خطر بادهای شدید و موج‌های طوفانی برای جوامع ساحلی و کم‌ارتفاع در سواحل غربی پرجمعیت این کشور همچنان پابرجاست و مناطق کوهستانی همچنان در معرض خطر رانش زمین و باران‌های سیل‌آسا قرار دارند.

مدل‌های مختلف پیش‌بینی مسیر بالقوه این طوفان در تایوان به‌طور گسترده‌ای متفاوت است و اداره مرکزی هواشناسی این کشور پیش‌بینی کرده است که در ساعات پیش از سپیده‌دم پنجشنبه به‌عنوان یک طوفان ضعیف یا استوایی، به سواحل بین کائوسیونگ و شهر تاریخی تاینان در شمال تایوان خواهد رسید.

مقامات در کائوسیونگ، دومین شهر بزرگ تایوان و خانه ۲.۷ میلیون ساکن، پیش از این به مردم هشدار داده بودند که در خانه بمانند زیرا به نظر می‌رسید جریان طوفان حاضر همچون طوفان تلما در سال ۱۹۷۷ است که جان ۳۷ نفر را گرفت و برق و آب را برای روزهای متوالی قطع کرد، بنابراین در منطقه سیائوگانگ شهر، کیسه‌های شن توزیع شده است. بیش از ۳۸ هزار نیرو نیز در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند و بیش از هزار نفر از ساکنان بعضی از مناطق کوهستانی اقدام به تخلیه منازل خود کرده‌اند.

طوفان کراتون تایوان را تعطیل کرد

در شهرستان تایتونگ در ساحل شرقی نیز که چهارشنبه تحت‌تأثیر باد و باران شدید قرار داشت، تاکنون ۴۶ مجروح و یک فرد گمشده در بخش مرکزی یونلین گزارش شده است.

سه‌شنبه یک کشتی باری حامل بیش از ۶۷ هزار تن سنگ آهن و ۲۲۷ تن نفت کوره در نزدیکی جزیره لانیو تایوان نیز در سواحل جنوب شرقی غرق شد که البته تمام ۱۹ خدمه نجات پیدا کردند، اما نشت نفت از آن همچنان ادامه دارد.

دوشنبه نیز نوارهای بیرونی طوفان منجر به رانش زمین در نزدیکی هوالین شد، جاده‌ها و خطوط ریلی را مسدود کرد و هشت وسیله‌نقلیه و ۱۴ فرد را به‌خطر انداخت. طوفان در حال حاضر ضعیف شده، اما این به معنای تداوم تأثیر پیامدهای ناشی از آن در روزهای آتی است.

کد خبر 796366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.