استقلال تاجیکستان حرفی برای گفتن نداشت

پیشکسوت سپاهان گفت: حریف تاجیک سپاهان مقابل این تیم حرفی برای گفتن نداشت و به‌طور کامل تحت تأثیر سبک بازی شاگردان مورایس قرار گرفته بود.

محمد یاوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره جدال شب گذشته سپاهان و استقلال تاجیکستان در لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: پیروزی شب گذشته سپاهان مقابل استقلال تاجیکستان حاصل ثبات در تصمیم‌گیری‌های کادر فنی بود، پس از مدت‌ها محمد دانشگر در ترکیب ابتدایی طلایی‌پوشان قرار گرفت که تصمیم درستی بود، از نظر من ترکیب دفاعی طلایی‌پوشان برابر استقلال تاجیکستان ترکیب موفقی بود.

وی افزود: جابه‌جا شدن حزباوی و دانشگر یک تصمیم ریسک‌پذیر است که احتمال جواب ندادن آن در بعضی از بازی‌ها وجود دارد، از همین‌رو بر این باور هستم که بهتر بود این بازیکن در همان پست قبلی خود بازی می‌کرد، چراکه گاهی دفع توپ‌های وی با مشکل مواجه بود.

پیشکسوت سپاهان درباره عملکرد سایر بازیکنان این تیم بیان کرد: گودرزی در نیمه دوم عملکرد بهتری از خود ارائه داد و برایان دابو نیز فوتبال درخشانی را به نمایش گذاشت، چراکه برای چرخش توپ آزادی عمل داشت و کمتر در خط دفاع حضور پیدا می‌کرد.

وی ادامه داد: خط دفاع سپاهان شب گذشته از ثبات خوبی برخوردار بود، اما از نظر من وحدت حنانوف و صالح حردانی نیاز به هماهنگی بیشتری با سایر اعضای تیم دارند. بهتر است که آریا یوسفی در پست دفاع راست بازی کند، چراکه در این خط عملکرد بهتری نسبت به دفاع چپ از خود ارائه خواهد داد.

یاوری با اشاره به عملکرد و تأثیرگذاری نیازمند اضافه کرد: پیام نیازمند یکی از مهره‌های باکیفیت سپاهان در تقابل شب گذشته بود و با مهار توپ‌های خطرناک استقلال تاجیکستان نقش مؤثری در پیروزی طلایی‌پوشان ایفا کرد، اگر نماینده تاجیکستان موفق به گلزنی می‌شد جرئت بیشتری پیدا می‌کرد، اما پیام نیازمند مانع چنین چیزی شد.

وی تاکید کرد: حریف تاجیک سپاهان مقابل این تیم حرفی برای گفتن نداشت و به‌طور کامل تحت تأثیر سبک بازی شاگردان مورایس قرار گرفته بود، هرچند طلایی‌پوشان شانس‌های گلزنی بسیاری را از دست دادند، اما باید به این نکته توجه کرد که در صورت به ثمر رسیدن گل‌های بیشتر فوتبال جذابیت خود را از دست می‌داد.

پیشکسوت سپاهان عنوان کرد: همچنان بعضی از ضعف‌ها در تیم وجود دارد و ثبات در ترکیب به‌ویژه در خط دفاعی نکته‌ای است که مورایس باید به آن توجه کند.

وی درباره عملکرد آقایی‌پور خاطرنشان کرد: سجاد آقایی‌پور شب گذشته نمایش قابل توجهی داشت، اما عملکرد وی باید مقابل خط دفاع مستحکم‌تری نیز مورد بررسی قرار بگیرد، البته این بازیکن چارچوب‌شناس و گلزن بسیار خوبی است و باید به وی اعتماد شود، نگران وضعیت رضا اسدی هستم، این بازیکن مقابل ذوب‌آهن عملکرد خوبی داشت، اگر قرار است آقایی‌پور در خط حمله سپاهان قرار بگیرد، حضور وی باید مستمر باشد.

یاوری با اشاره به تأثیر این پیروزی روی تقابل‌های بعدی سپاهان تصریح کرد: ترکیب سپاهان تغییرات بسیاری را به خود می‌بیند و به همان میزان که امکان نتیجه‌بخش بودن آن وجود دارد، نتیجه ندادن آن نیز ممکن است، چراکه بازیکن باید در ترکیب جا بیفتد و تمرکز داشته باشد.

وی ادامه داد: اگرچه هر بازی شرایط ویژه خود را دارد، اما پیروزی چهار بر صفر در مسابقات سطح دو لیگ قهرمانان آسیا به افزایش روحیه اعضای تیم کمک خواهد کرد و این در شرایطی اتفاق می‌افتد که تغییرات کمی در خط دفاعی رخ دهد.

پیشکسوت سپاهان بیان کرد: چرخش و حفظ توپ طلایی‌پوشان در تقابل با استقلال تاجیکستان مطلوب بود و بزرگترین ویژگی بازی دو تیم این بود که سپاهان به تیم خود اجازه گلزنی نداد، شاگردان مورایس در جدال‌هایی که گل نخست را دریافت می‌کنند، با مشکلات متعددی روبه‌رو می‌شوند، چراکه برنامه‌ای برای جبران ندارند.

وی یادآور شد: بیشتر گل‌های سپاهان در شرایطی به ثمر رسیده که تیم حریف در لاک دفاعی حضور نداشته است و از همین‌رو بهترین ویژگی بازی دو تیم در شب گذشته گل نخوردن طلایی‌پوشان بود.

کد خبر 796345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.