نخستین شهر شتاب‌دهنده اقدامات آب‌وهوایی در جهان معرفی شد

لیورپول شهری بندری در شمال غربی انگلستان، به‌عنوان نخستین شهر شتاب‌دهنده اقدامات آب‌وهوایی در جهان تحت برنامه سرگرمی و فرهنگ سازمان ملل متحد در زمینه «تغییرات اقلیمی برای اقدامات اقلیمی (Ecca)» نام‌گذاری شد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، لیورپول تحت برنامه سرگرمی و فرهنگ سازمان ملل متحد در زمینه «تغییرات اقلیمی برای اقدامات اقلیمی (Ecca)» به نخستین شهر شتاب‌دهنده اقدامات آب‌وهوایی در جهان تبدیل شد.

این جایزه، لیورپول، شهری که همواره برای نوآوری و الهام‌بخشی تلاش کرده است، را در مقیاس جهانی به رسمیت می‌شناسد و حاکی از تأیید تعهد این شهر بریتانیایی نسبت به نوآوری و مقررات هوشمند برای کربن‌زدایی صنعت موسیقی، تلویزیون و تولید فیلم است که پس از چندین سال فعالیت توسعه‌ای، هر دو از بخش‌های حیاتی اقتصاد شهر به‌شمار می‌روند.

لیورپول، نخستین شهر شتاب‌دهنده اقدامات آب‌وهوایی در جهان

رویدادهای کربن‌زدایی لیورپول

رهبر شورای شهر لیورپول پس از بازتعریف قدرت دگرگون‌کننده فرهنگ طی ۲۵ سال گذشته با ترکیب تخیل و نوآوری، اعلام کرد این شهر بریتانیایی آماده است تا بهترین تلاش خود را برای مقابله با بزرگ‌ترین چالشی به کار گیرد که بشریت با آن روبه‌روست.

وی ضمن ابراز رضایت از به رسمیت شناخته شدن تلاش‌های کربن‌زدایی شهر توسط سازمان ملل و انتصاب لیورپول به‌عنوان نخستین شهر شتاب‌دهنده اقدامات آب‌وهوایی، نکته قابل‌توجه در کربن‌زدایی این شهر را تنها اقدام علیه انتشار کربن رویدادهای موسیقی و فیلم‌برداری ندانست و مهم‌ترین بخش را روشی معرفی کرد که این پروژه برای آموزش دادن و انگیزه‌بخشی به مخاطبان به‌کار برده است؛ یعنی استفاده از محل علاقه و توجه مردم (موسیقی و سرگرمی) برای ترویج کربن‌زدایی.

لیورپول به‌عنوان شهری شتاب‌دهنده که به‌تازگی برنامه‌های گسترده‌ای را برای آینده بخش موسیقی خود اعلام کرده است، استفاده از سیاست، فناوری، زیرساخت‌ها و شیوه‌های حمل‌ونقل را به‌صورت آزمایشی مورد بررسی قرار خواهد داد، سپس روش‌های کربن‌زدایی را در بافت شهر، همچنین به مؤسسات ملی فیلم و تلویزیون گسترش می‌دهد که این اقدام با ایجاد راه‌حل‌های بین‌بخشی با ارائه‌دهندگان پاک و سبز و رویدادهای متمرکز بر پایداری و تولیدکنندگان انجام خواهد شد.

لیورپول، نخستین شهر شتاب‌دهنده اقدامات آب‌وهوایی در جهان

لیورپول همیشه شهر اولین‌ها بوده است، اما نام‌گذاری آن به‌عنوان نخستین شهر شتاب‌دهنده جهان پدیده‌ای بسیار بزرگ و ارزشمند، همچنین بیانگر پیشرو بودن آن در زمینه اقدامات اقلیمی است. شیوه این شهر در کربن‌زدایی بخش‌هایی همچون موسیقی، فیلم و تلویزیون به جهان نشان می‌دهد که چگونه فرهنگ می‌تواند اقدامات اقلیمی واقعی و معنادار را هدایت کند.

شهرها و شهرک‌ها در افزایش سرعت و مقیاس اقدامات اقلیمی مهم هستند و بخش فرهنگی نقشی حیاتی در باز کردن قفل نوآوری و ترویج رفتارهای پایدار دارد؛ اقدامات لیورپول مهر تأییدی بر این امر است.

کد خبر 796271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.