دمای هوا در آذربایجان شرقی کاهش پیدا می‌کند

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌ شرقی گفت: امروز با توجه به افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در نیمه جنوبی استان، کیفیت هوا در این شهرها از جمله تبریز کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان شرقی، محمد امیدفر صبح امروز _چهارشنبه یازدهم مهر_ در جمع خبرنگاران، پدیده غالب در کل استان را وزش باد اعلام و اظهار کرد: این وضعیت تا فردا ادامه خواهد داشت و در نیمه جنوبی استان احتمال بروز گرد و خاک دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به آلودگی هوا در نیمه جنوبی استان افزود: گروه‌های سنی حساس به ویژه کودکان، سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی شهرهای پرجمعیت و صنعتی نیمه جنوبی استان طی امروز از تردد غیرضروری در فضای آزاد به ویژه مناطق آلوده و مرکز شهر خودداری کنند.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی و آخرین تصاویر ماهواره‌ای در نیمه شمالی استان بویژه منطقه ارسباران سامانه بارشی فعال بوده و موجب بارش باران می‌شود.

امیدفر با بیان اینکه طی روزهای اخیر دمای هوای استان چند درجه افزایش یافته است، ادامه داد: از اواخر فردا دمای هوا به صورت نسبی تا سه درجه سانتی گراد کاهش می‌یابد.

وی تاکید کرد: در ۲۴ ساعت گذشته جلفا با دمای ۳۲ درجه و ورزقان با دمای هشت درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین شهرهای استان بودند.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی تصریح کرد: در این بازه زمانی دمای هوای تبریز در گرم‌ترین زمان به ۲۸ درجه و در خنک‌ترین زمان به ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر رسید، دمای فعلی (۸:۴۵) ۲۳ درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت شش درجه افزایش یافته است.

کد خبر 796237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.