از دانش، مهارت و محصول دانش‌بنیان‌ها برای حل مسائل شهر اصفهان استفاده می‌کنیم

شهردار اصفهان گفت: شهرداری مشتری شماره یک شرکت‌های دانش‌بنیان است و هرکجا بتواند از دانش، مهارت و محصول آن‌ها برای حل مسائل شهر و شهرداری استفاده می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _سه‌شنبه دهم مهر_ در حاشیه برگزاری دومین نمایشگاه ملی فناوری و نوآوری اصفهان «فن‌نما» اظهار کرد: این نمایشگاه فرصتی برای افراد صاحب دانش است که به لبه‌های فناوری علم و دانش رسیده‌اند تا ایده‌ها و محصولات خود را ارائه دهند، از طرفی صنعت و شهرداری که مجموعه نیازهای مختلفی در حوزه کاری خود دارد، مسائل را با شرکت‌های دانش‌بنیان مطرح و راه حل پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته که اولین سال برگزاری نمایشگاه فن نما بود، نگاه ملی و بین‌المللی وجود داشت و این دوره نیز به همین ترتیب است، افزود: افرادی که از سایر کشورها همچون روسیه، عراق و ارمنستان در این نمایشگاه حضور دارند، به‌عنوان مشتری آمدند تا چنانچه دستاوردهای ارائه شده برای حل مسائل کشورشان مفید باشد، قراردادهای مربوطه را منعقد کنند.

شهردار اصفهان تصریح کرد: امیدوارم هرسال این نمایشگاه پررونق‌تر از سال قبل برگزار شود و بتوانیم ظرفیت جوانان را به سراسر کشور و دنیا معرفی کنیم و مبدا رونق اقتصاد کشور از مسیر حوزه علم و فناوری باشیم.

قاسم‌زاده با بیان اینکه شهرداری مشتری شماره یک شرکت‌های دانش‌بنیان است و هرکجا بتواند از دانش، مهارت و محصول آن‌ها برای حل مسائل شهر و شهرداری استفاده می‌کند، گفت: در این نمایشگاه قراردادهای متعددی منعقد خواهیم کرد که ردیف و اعتبار برای آن پیش‌بینی شده است و امیدوارم هر سال رونق قراردادها بیشتر شود؛ پایان نمایشگاه گزارشی از قراردادهای منعقد شده ارائه خواهم داد.

وی با بیان اینکه افزایش تعداد قراردادها امید و پیامد نمایشگاه فن نما خواهد بود، ادامه داد: در یک نگاه کلان به مدیریت شهری، اگر شهرداری هوشمند باشد، باید وارد این عرصه شود، زیرا دنیا به سمت هوشمندی حرکت می‌کند و امروز هوش مصنوعی حرف اول را می‌زند، بنابراین باید آینده‌نگر باشیم و فرصت و انگیزه را ایجاد کنیم تا همه از این دانش نوین استفاده کنند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه تنوع محصولات نمایشگاه ملی فن نما و رونمایی از دستاوردها در این دوره نسبت به سال قبل بیشتر است، گفت: حضور صنایع در این نمایشگاه کم‌رنگ است، در حالی که صنایع باید برای تشویق شرکت‌های دانش‌بنیان حضور داشته باشند و از دانش، تجربه و توان آن‌ها استفاده کنند.

وی ادامه داد: در دومین نمایشگاه ملی فن نما شاهد حضور هیئت‌های خارجی هستیم که شروعی برای به اشتراک گذاشتن تجارب و دستاوردها برای حل مسائل مشترک شود.

کد خبر 796041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.