اجرای طرح جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در منطقه ۹ اصفهان

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: به‌منظور تأمین امنیت روحی و روانی شهروندان و جلوگیری از سرایت بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان، طرح جمع‌‎آوری سگ‌های ولگرد از معابر سطح منطقه در حال انجام است.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با تاکید بر اینکه سلامت شهروندان در اولویت است و هیچ‌گونه کوتاهی مورد قبول نیست، اظهار کرد: وجود سگ‌های ولگرد در مناطق مسکونی می‌تواند علاوه بر ایجاد رعب و وحشت بین مردم به‌خصوص کودکان، به سلامت جسمانی آن‌ها نیز آسیب برساند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته برای کاهش جمعیت سگ‌ها، آن‌ها را معدوم می‌کردند، افزود: امروزه این روش منسوخ شده است و به‌طور معمول با جمع‌آوری، واکسیناسیون، عقیم‌سازی و آموزش همگانی برای کنترل جمعیت سگ‌ها اقدام می‌کنند.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان ادامه داد: در بعضی موارد مشاهده شده است که سگ‌های ولگرد در سطح خیابان‌ها و معابر به شهروندان حمله کرده‌اند یا مشکلاتی را برای تردد شهروندان در ساعات اولیه صبح یا شب‌ها به وجود آورده‌اند.

قاضی‌عسگر با بیان اینکه با اجرای طرح جمع‌‎آوری سگ‌های ولگرد در یک ماه گذشته ۴۵ قلاده سگ ولگرد از سطح منطقه ۹ اصفهان جمع‌آوری شده است، تصریح کرد: با اجرای مداوم این طرح می‌توان ایمنی و سلامت شهروندان و محیط شهر را در مقابل شیوع بیماری‌های قابل انتقال از سگ به انسان حفظ کرد.

کد خبر 796031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.