حذف برنامه‌های جنبی شاد جشنواره کودک به احترام کودکان مظلوم غزه و لبنان

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: ویژه‌برنامه‌هایی که در راستای ظلم به کودکان غزه و لبنان برای سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان برنامه‌ریزی شده بود، برگزار می‌شود تا صدای کودکان مظلوم را از این جشنواره بین‌المللی به گوش جهانیان برسانیم.

کمال حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اظهار کرد: جشنواره‌ها به‌دنبال محصولاتی است که بتواند جامعه را راهبری کند، ارزش هیچ‌چیز بالاتر از این نیست که حوزه کودک و نوجوان بتواند به مقصد برسد.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «زبان هنر، زبان تأثیرگذار است»، افزود: اگر تولیدات حوزه فیلم برای گروه سنی کودکان و نوجوانان به‌گونه‌ای باشد که در جهت‌دهی آینده آن‌ها مؤثر باشد، اهمیت این جشنواره بیش از پیش می‌شود.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: اصفهان بیش از ۳۰ سال توفیق میزبانی از این جشنواره را داشته است و هر سال باید بهتر از سال قبل بتواند برنامه را راهبری کند و با تولیدات بهتری برای حضور در این عرضه به میدان بیاید.

حیدری تاکید کرد: تشویش خاطری که امروزه رسانه برای این گروه سنی دارد، با رقابت هنرمندان در چنین جشنواره‌هایی برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه برای اصفهان به‌عنوان «پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی» که جایگاه هنری آن در کشور برای همه مشخص است، میزبانی از جشنواره کودک می‌تواند ارزشمند باشد، گفت: جدای از اینکه هنرمندان اصفهانی بیش از پیش در این جشنواره خود را نشان می‌دهند، به این بهانه می‌توانیم سطح فرهنگی شهر را افزایش دهیم.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به اهمیت برنامه‌های جنبی جشنواره فیلم کودک و نوجوان ادامه داد: در این دوره در نظر داشتیم همچون سال قبل مردم از برنامه‌ها جنبی کودکانه و شاد بهره ببرند، به همین جهت برنامه‌ریزی آن از شش ماه گذشته انجام شده بود، اما با توجه به شهادت سرداران مقاومت، ادب اقتضا می‌کرد مسائل جنبی شاد را کنار بگذاریم.

حیدری ادامه داد: ویژه‌برنامه‌هایی که در راستای ظلم به کودکان غزه و لبنان برای سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان برنامه‌ریزی شده بود، برگزار می‌شود تا صدای کودکان مظلوم را از این جشنواره بین‌المللی به گوش جهانیان برسانیم.

کد خبر 796029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.