استفاده از تلفن همراه حین رانندگی زمان واکنش راننده را کاهش و خطر تصادف را افزایش می‌دهد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: درگیر کردن ذهن با موارد مختلف از جمله تلفن همراه، موجب می‌شود راننده قادر به تشخیص مسیرهای صحیح و حفظ فاصله مناسب در ترافیک نباشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، علی اصغر زارع اظهار کرد: استفاده از تلفن همراه حین رانندگی یکی از عوامل اصلی در بروز حوادث و تصادفات جاده‌ای است و هر لحظه‌ای که چشم راننده از جاده برداشته شود می‌تواند به وقوع یک تصادف مرگبار منجر شود.

وی افزود: صحبت با تلفن همراه موجب می‌شود راننده به سختی در مسیرهای درست حرکت کند و قادر به حفظ فاصله مناسب در ترافیک نباشد و با توجه به موارد بیان شده رانندگان باید هنگام رانندگی تمرکز کامل داشته باشند و از استفاده از تلفن همراه برای مکالمه، ارسال پیام یا حتی بررسی اعلان‌ها خودداری و تمام تمرکز خود را به مسیر معطوف کنند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با اشاره به اینکه استفاده از تلفن همراه حتی برای چند ثانیه می‌تواند پیامدهای جبران‌ناپذیری به همراه داشته باشد، تصریح کرد: تحقیقات نشان داده است استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی به شکل قابل توجهی زمان واکنش راننده را کاهش و احتمال وقوع تصادفات را چندین برابر افزایش می‌دهد.

کد خبر 796006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.