۱۰ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان کشور در اصفهان مستقر هستند

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: در حال حاضر نزدیک به ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور فعال است که حدود ۱۰ درصد آن‌ها در اصفهان مستقر هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قاسم مصلحی امروز _سه‌شنبه دهم مهر_ در آئین آغاز به‌کار دومین نمایشگاه ملی فناوری و نوآوری اصفهان «فن‌نما» با اشاره به نقش شهرداری در توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: در حال حاضر نزدیک به ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور فعال است که حدود ۱۰ درصد از آن‌ها در اصفهان مستقر هستند.

وی افزود: اگر مقایسه‌ای داشته باشیم، سهم اصفهان بسیار چشمگیر است؛ بنابراین تلاش‌ها باید ادامه داشته باشد تا این تعداد افزایش پیدا کند، به‌ویژه با تمرکز بر افزایش کیفیت شرکت‌های دانش‌بنیان که یکی از نکات بسیار مهم است.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تاکید کرد: این نمایشگاه که سال دوم خود را سپری می‌کند، با توجه به تجربه‌های سال گذشته، بسیار ارزشمند و افتخارآمیز است.

مصلحی گفت: اصفهان موفق شده است چندین نمایشگاه را برگزار کند و شرکت‌ها را به این محل بیاورد، این اقدام می‌تواند جزو وظایف ذاتی شهرداری تلقی شود.

وی ادامه داد: در این کلان‌شهر شرکت‌های بزرگی وجود دارد که به فعالیت‌های دانش‌بنیان توجه کرده‌اند و این بسیار مهم است و شهرداری یک بازار بزرگ و مناسب برای شرکت‌های دانش‌بنیان است.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان خاطرنشان کرد: امروز یک قرارداد با شهرداری برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان امضا می‌کنیم، البته تعداد این شرکت‌ها می‌تواند بسیار بیشتر شود و در کارهای مختلف شهرداری نقش بیشتری پیدا کنند.

مصلحی گفت: برگزاری نمایشگاه فن‌نما در این کلان‌شهر بسیار افتخارآمیز است.

کد خبر 795997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.