مراکز نگهداری از معتادان باید تبدیل به کارگاه شود

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه مراکز نگهداری معتادان باید تبدیل به کارگاه شود، گفت: موضوع مردمی سازی و توانمندسازی مهم است تا معتاد در جامعه مورد پذیرش قرار گیرد و این موضوع با کمک خیران محقق می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از ستاد مبارزه با مواد مخدر، سردار محمد زارعی در دومین همایش ملی مجمع خیران یاریگران زندگی با بیان اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند اعتیاد معتاد یک مسئله مهم است و باید برای آن برنامه داشته باشید، اظهار کرد: باید چرخه‌ای طراحی شود تا اعتیاد متوقف شود، ادامه نیابد و فرد به چرخه اعتیاد برنگردد.

وی با بیان اینکه مراکز ترک اعتیاد باید تبدیل به کارگاه شود، افزود: موضوع مردمی سازی و توانمندسازی مهم است تا معتاد در جامعه مورد پذیرش قرار گیرد و این با کمک خیران محقق می‌شود.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه در بعضی موارد محدودیت‌هایی در حوزه مالی و بودجه وجود دارد، گفت: با این شرایط البته کار به نتیجه می‌رسد، اما در زمان طولانی‌تر انجام‌پذیر است، از این رو حل به موقع این مسئله فقط به دست خیران اتفاق می‌افتاد.

زارعی با اشاره به کمک‌های خیران افزود: خیران ۶۰۰ میلیارد تومان در موضوعات مختلف کمک کرده‌اند، بنابراین باید از همه ظرفیت‌ها به خصوص خیران استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که در برنامه هفتم بر ما تکلیف شده است، افزایش مانایی و درمان معتادان به میزان ۵ درصد است، اظهار کرد: در بعضی استان‌ها محدودیت‌های داریم و عقب هستیم، باید توسط مجمع خیران برنامه‌ریزی شود که به صورت متوازن در بقیه استان‌ها نیز اقدامات لازم انجام گیرد.

کد خبر 795925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.