تأثیر فناوری هوش مصنوعی در تأمین امنیت غذایی پایدار کشور

رئیس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی بر تأثیر مثبت این فناوری جهت افزایش بهره‌وری و تأمین امنیت غذایی پایدار کشور تاکید کرد و گفت: هوش مصنوعی الگوی کشت را براساس شرایط جدید اقلیمی تعریف می‌کند و بهره‌وری را در کشاورزی افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، محسن مردی با اشاره به برگزاری رویداد هوش مصنوعی در روز ۱۱ مهر در محل پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی اظهار کرد: هوش مصنوعی الگوی کشت را بر اساس شرایط جدید اقلیمی تعریف می‌کند و بهره‌وری را در کشاورزی افزایش می‌دهد که این فناوری در تأمین امنیت غذایی پایدار کشور در شرایط تغییر اقلیم فعلی و حتی آینده بسیار اثرگذار است.

وی با اشاره به این که تغییر اقلیم و به ویژه خشکسالی و کمبود آب ناشی از این تغییرات به شدت می‌تواند روی تولید محصولات کشاورزی اثرات منفی داشته باشد، افزود: ما با استفاده از داده‌های حاصل از ماهواره و حسگرها می‌توانیم الگوی تولید محصولات را متناسب با شرایط جدید اقلیمی ایجاد کنیم تا بتوانیم با افزایش بهره‌وری در اراضی زراعی، باغی و کاهش آسیب‌های طبیعی و آفت‌ها، تولید را افزایش دهیم.

رئیس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی عنوان کرد: در بخش کاشت، داشت، برداشت و همچنین زنجیره تأمین ارزش، با استفاده از داده‌ها و تجزیه و تحلیل آماری، می‌توانیم مدل‌های جدید و بهینه شده‌ای را برای الگوی کشت در اقلیم‌های متفاوت کشور طراحی و اجرا کنیم.

مردی خاطرنشان کرد: در رویدادی که در این ارتباط فردا ۱۱ مهر با حضور چندین شرکت دانش‌بنیان در کرج برگزار می‌شود، این امکان را برای بخش کشاورزی و مدیران فراهم می‌کند تا با شرکت‌هایی که در این زمینه فعال و یا دارای ایده هستند، آشنا شویم و از ظرفیت‌های آنها برای ارتقای بهره‌وری در بخش کشاورزی استفاده کنیم.

کد خبر 795920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.