تعیین ۳۵ همت اعتبار در قانون بودجه برای توسعه تجدید پذیرها

رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق گفت: در قانون بودجه ۳۵ همت برای توسعه تجدیدپذیرها و موضوع بهینه‌سازی دیده شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محسن طرز طلب امروز_ سه‌شنبه دهم مهر_ در ششمین همایش نیروگاه‌های تجدید پذیر با بیان اینکه سیاست‌گذاری و راهبرد اصلی ساتبا افزایش مگاوات است، اظهار کرد: در برنامه هفتم توسعه احداث ۱۲ هزار مگاوات نیروگاه تجدید پذیر به صورت تجمعی در دستور کار است البته برخی انتظارات برای احداث نیروگاه تا ۵۰ هزار مگاوات هم مطرح است.

وی با بیان اینکه از برنامه هفتم توسعه فراتر خواهیم رفت، افزود: تسریع و تسهیل در سرمایه‌گذاری نیز جز اهداف ساتبا در نظر گرفته شده است که در این بخش نیز برنامه‌هایی را در دستور کار داریم همچنین در حوزه بهره‌وری انرژی نیز برنامه داریم و در این رابطه برنامه‌های مربوط به کولرهای گازی و آبی را اعلام می‌کنیم، سه فصل عنوان شده را به‌طور جدی پیگیر خواهیم بود.

معاون وزیر نیرو با اشاره به اقدامات صورت گرفته در ساتبا اظهار کرد: نامه‌ای به صندوق توسعه ملی و بانک مرکزی ارسال و طی آن قرار شده است الحاقیه‌ای برای قراردادهای سرمایه‌گذاری قرار داده شود تا سرمایه‌گذاران اجازه یابند در صورت پرداخت نشدن منابع از محل ماده ۱۲، برق تولیدی را به صنایع بفروشند و یا آن را صادر کنند و یا به بورس سبز عرضه کنند تا از سرمایه‌گذاری در این حوزه مطمئن شوند.

طرز طلب همچنین از صدور "شناسه یکتا" برای پروژه‌های ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید توسط سازمان برنامه خبر داد و تصریح کرد: منابع در اختیار دولت با عنوان منابع اعتباری خط چین برای بخش خصوصی اختصاص داده شده و ساز و کار آن به زودی اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه با مجوز وزیر نیرو، قرارداد خرید تضمینی برق تجدید پذیر توسعه می‌یابد، اظهار کرد: در حال حاضر خرید تضمینی برق تا سه مگاوات محدود شده که به تدریج از سه مگاوات تا ۱۰ مگاوات افزایش پیدا می‌کند.

کد خبر 795831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.