پرسپولیس برابر رقبای آسیایی خوب بازی کرده است

پیشکسوت پرسپولیس گفت: به رغم اینکه پرسپولیس برابر رقبای آسیایی خود به خوبی بازی کرد، اما واقعیت این است که تیم‌های باشگاهی با کمبود امکانات روبه‌رو هستند.

محمدرضا منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره عملکرد شب گذشته پرسپولیس مقابل پاختاکور ازبکستان اظهار کرد: در جدال شب گذشته پرسپولیس با پاختاکور ازبکستان، زمین از کیفیت مطلوبی برخوردار نبود و همین موضوع سطح کیفی بازیکنان را تحت تأثیر قرار داده بود و آن‌ها نتوانستند فوتبالی که انتظار می‌رفت را از خود به نمایش بگذارند.

وی افزود: تیم‌های ازبکستانی تیم‌های قدرتی هستند و در چند سال گذشته چه در عرصه ملی و چه در عرصه باشگاهی نمایندگان ایران را با مشکل مواجه کرده‌اند و در هر صورت امیدوارم قرمز پوشان در ادامه نتایج بهتری کسب کنند.

پیشکسوت پرسپولیس درباره عملکرد خط دفاع این تیم در فصل جاری مسابقات تصریح کرد: عملکرد خط دفاع پرسپولیس در لیگ نخبگان آسیا قابل قبول بوده است چراکه در تیم‌های آسیایی بازیکنان با کیفیت اروپایی حضور دارند و نمونه بارز آن الاهلی عربستان است که از تیم ملی انگلیس نیز بازیکن خریده است.

وی ادامه داد: در لیگ برتر، اما پرسپولیس تغییرات بسیاری را در خط دفاع و دروازه داشت و بازیکنانی همچون علی نعمتی، دانیال اسماعیلی‌فر و علیرضا بیرانوند را از دست داد و مرتضی پورعلی‌گنجی نیز به دلیل مصدومیت قادر به همراهی تیم نبود که همین موضوع موجب تغییرات بسیاری در پرسپولیس شد، تمام این موارد دست به دست یکدیگر داد تا قرمز پوشان کمی از شرایط آرمانی خود دور شوند، اما رفته رفته وضعیت بهتری پیدا کردند و در حال حاضر به ویژه پس از پیروزی در شهرآورد شرایط پرسپولیس ایده‌آل است.

منصوری بیان کرد: تعداد گل خورده اهمیت ندارد و عملکرد دفاع تیمی باید مورد بررسی قرار بگیرد چراکه بازیکنان خط هافبک و حمله نیز باید به مدافعان کمک کنند تا فاصله خطوط رعایت شود.

وی درباره عملکرد مهره‌های جدید پرسپولیس خاطر نشان کرد: گندوز از همان ابتدا در پرسپولیس عملکرد قابل توجهی از خود ارائه داد، برای بازیکنان خط حمله و دروازه شروع خوب در یک تیم از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه عملکرد مطلوب آن‌ها در نخستین بازی با پیراهن تیم جدید آرامش و اعتماد هواداران را به همراه دارد، از همین‌رو عملکرد مناسب گندوز در بازی ابتدایی موجب شد این بازیکن روند تأثیرگذار خود در سایر بازی‌ها را ادامه دهد.

پیشکسوت پرسپولیس اضافه کرد: میلاد محمدی و ایوب العمود بازیکنان قابل و تأثیرگذاری هستند که تا این لحظه در پرسپولیس نمایش قابل توجهی از خود ارائه دادند، العمود علاوه بر اینکه مقابل تراکتور گلزنی کرد در شهرآورد نیز زمینه‌ساز گل قرمز پوشان شد.

وی ادامه داد: به طور کلی پرسپولیس در نقل و انتقالات بازیکنان خوبی را در اختیار گرفت، این تیم مهره‌های با کیفیت خود را از دست داد و برای جایگزینی آن‌ها سراغ بازیکنان با کیفیت رفت، اما نباید فراموش کرد هماهنگی بازیکنان با کیفیت نیز نیازمند زمان است و این اتفاق در پرسپولیس رقم خورد.

منصوری با اشاره به تفاوت سطح کیفی فوتبال باشگاهی ایران و آسیا یادآور شد: امروزه تماشاگران فوتبال را به خوبی متوجه می‌شوند و مشخص است که با دست خالی نمی‌توان مقابل حریفان قدرتمند قرار گرفت، به رغم اینکه پرسپولیس برابر رقبای آسیایی خود به خوبی بازی کرد، اما واقعیت این است که تیم‌های باشگاهی با کمبود امکانات روبه‌رو هستند.

وی تاکید کرد: سرخابی‌ها در تهران ورزشگاه ندارند و هنگام بازی در اراک با مشکل اسکان روبه‌رو می‌شوند، از سوی دیگر سپاهان باید در زمین دیگری به مصاف رقبای خود برود و تیم ملی باید در ورزشگاه امام رضا میزبان حریفان خود باشد، با چنین وضعیتی چرا باید انتظار داشته باشیم نمایندگان ایران در آسیا عملکرد موفقی داشته باشند؟

پیشکسوت پرسپولیس بیان کرد: مربی و بازیکنان باید در آرامش کار خود را دنبال کنند، پرسپولیس در زمین الاهلی روی یک چمن با کیفیت بازی می‌کند و پس از آن باید در قلعه حسن خان میزبان حریفان خود باشد.

وی خاطر نشان کرد: پیش از این تیم‌های عربستانی از ستارگان فوتبال جهان که بالای سی سال بودند استفاده می‌کردند، اما امروزه سراغ بازیکنان جوان و سطح اول می‌روند تا فوتبال خود را ارتقا دهند، اما در فوتبال ایران درگیر رعایت سقف قرارداد و مواردی از این دست هستیم که تفاوت سطح کیفی فوتبال باشگاهی ما در آسیا را به همراه داشته است.

به گزارش ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته دوم لیگ نخبگان آسیا شب گذشته پرسپولیس برابر پاختاکور ازبکستان صف‌آرایی کرد و در این تقابل به تساوی یک بر یک دست پیدا کرد.

کد خبر 795824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.