پایگاه‌های جشن عاطفه‌ها در مدارس کردستان برپا شد

پایگاه‌های جشن عاطفه‌ها با عنوان شور عاطفه‌ها، امروز سه‌شنبه همزمان با به صدا درآمدن زنگ عاطفه‌ها در مدارس استان کردستان برپا شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، رضا طوسی، مدیرکل کمیته امداد کردستان امروز _سه‌شنبه دهم مهر_ در مراسم نمادین زنگ عاطفه‌ها که در مدرسه جام‌جم سنندج برگزار شد، اظهار کرد: هر ساله کمیته امداد امام خمینی در آستانه بازگشایی مدارس اقدام به برپایی پایگاه‌های جشن عاطفه‌ها می‌کند که هدف از آن ترویج سنت حسنه انفاق، احسان و نیکوکاری و استفاده از ظرفیت حداکثری خیران برای تأمین بخشی از نیازهای دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد است.

وی افزود: سال گذشته ۱۲۰ پایگاه اصلی جشن عاطفه‌ها در استان کردستان برپا شد که ۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان کمک‌های مردمی جمع‌آوری شد.

مدیرکل کمیته امداد کردستان با بیان کمک‌های سال گذشته نسبت به سال ما قبل آن ۱۱۰ درصد رشد داشت، گفت: امسال نیز ۱۲۵ پایگاه اصلی جشن عاطفه‌ها در سطح ادارات، مؤسسات خیریه، مراکز نیکوکاری، میادین اصلی شهرها، مدارس و مصلاهای نماز جمعه استان برپا شده است.

طوسی ادامه داد: پایگاه‌های جشن عاطفه‌ها، هفته آخر شهریور در میادین اصلی شهرها برپا شد، امروز دهم مهر در سطح مدارس برخوردار دایر شده و روز جمعه بیست‌وسوم مهر نیز در مصلاهای نماز جمعه برپا می‌شود.

وی اضافه کرد: امسال تاکنون پنج میلیارد تومان کمک‌های مردمی برای دانش‌آموزان نیازمند جمع‌آوری شده است و پیش‌بینی می‌کنیم که کمک‌های امسال نسبت به سال گذشته بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشته باشد.

مدیرکل کمیته امداد کردستان تصریح کرد: با کمک‌های خیران و مردم نوع دوست، امسال برای ۲۲ هزار دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد استان کردستان نوشت‌افزار لازم تهیه و در اسرع وقت در میان دانش‌آموزان نیازمند توزیع شده است.

پایگاه‌های جشن عاطفه‌ها در مدارس کردستان برپا شد

۷۴۰۰ دانش‌آموز در شهرستان سنندج تحت پوشش کمیته امداد هستند

علیرضا خوشبخت، مدیر کمیته امداد منطقه ۲ سنندج نیز در این مراسم اظهار کرد: ۷۴۰۰ دانش‌آموز در شهرستان سنندج تحت پوشش کمیته امداد هستند و از کمک‌های این نهاد بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: کمیته امداد استان کردستان امسال قبل از بازگشایی مدارس، لوازم‌التحریر موردنیاز دانش‌آموزان نیازمند را در اختیار آن‌ها قرار داده است.

مدیر کمیته امداد منطقه ۲ سنندج تاکید کرد: کمک‌های جمع‌آوری شده در مدارس، در میان دانش‌آموزان نیازمند همان مدرسه توزیع می‌شود و اگر مدرسه برخوردار باشد در میان مدرسه‌های همجوار توزیع خواهد شد.

مهرورزی یکی از صفات برجسته ایرانی‌ها است

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: یکی از صفات برجسته ایرانی‌ها مهرورزی به یکدیگر است که برگزاری مراسم جشن عاطفه‌ها نیز نشان‌دهنده عشق و علاقه مردم کشورمان به کمک به هم نوع خود است.

وی افزود: کمک به نیازمندان هم یک تاکید قرآنی داشته و هم یک منشور اخلاقی و انسانی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان ادامه داد: جامعه انسانی همچون یک پیکره واحد است که اگر کسی از درد و رنج دیگران ناراحت نشود از درجه انسانیت و شرافت سقوط کرده است.

حجت‌الاسلام سادات تصریح کرد: در شرایطی که کشور ما درگیر مشکلات اقتصادی همچون تورم است ما باید دست به دست همدیگر بدهیم و از رنج مشکلات اقتصادی کم کنیم.

وی همچنین یاد و خاطره کودکان غزه و لبنان را گرامیداشت و از دانش‌آموزان خواست با آن‌ها همدردی کرده و برایشان امیدآفرین باشند.

کد خبر 795774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.