فرانسه میزبان «باحال‌‎ترین» محله جهان

شهر بندری مارسی در جنوب فرانسه، جمعیت متنوع، فرهنگ غنی و آب و هوای مدیترانه‌ای دارد. نوتردام دومونت میزبان رستوران‌های پرجنب‌وجوش، نانوایی‌های نمادین، کتابفروشی‌های نوستالژی، گالری‌های هنری و فروشگاه‌های مستقل است و همین امر، آن را به باحال‌ترین محله جهان تبدیل کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، یکی از محله‌های مارسی در رتبه‌بندی سالانه مجله Time Out به عنوان «باحال‌ترین محله جهان» شناخته شده است. نوتردام دومونت Notre-Dame-du-Mont که با گرافیتی‌های جذاب و ردیفی از فروشگاه‌های قدیمی شناخته می‌شود، یکی از ۳۸ محله‌ای است که توسط تیم جهانی نویسندگان و ویراستاران مجله Time Out به عنوان بهترین مکان برای بازدید شناسایی شده است. دو محله اروپایی دیگر نیز در بین ۱۰ مکان برتر قرار گرفتند که شامل استوکس کرافت و سنت پل در بریستول انگلستان (مقام ششم) و پرنسیپ رئال در لیسبون پرتغال (مقام هشتم) است.

چه ویژگی Notre-Dame-du-Mont را به باحال‌ترین محله اروپا تبدیل کرده است؟

شهر بندری مارسی در جنوب فرانسه، جمعیت متنوع، فرهنگ غنی و آب و هوای مدیترانه‌ای دارد. نوتردام دومونت که زمانی به‌عنوان منطقه هنرمندان شناخته می‌شد، میزبان رستوران‌های پرجنب‌وجوش، نانوایی‌های نمادین، کتابفروشی‌های نوستالژی، گالری‌های هنری و فروشگاه‌های مستقل است.

فرانسه میزبان «باحال‎ترین» محله جهان

انواع مختلفی از اقامتگاه‌ها در این منطقه وجود دارد که سبک‌های زندگی متفاوتی را نشان می‌دهد. صبح‌ها در میدان این محله، غرفه‌های غذا و کتاب برپا می‌شود و عطر گل‌فروشان محلی معمولاً چهارشنبه‌ها فضای میدان را پر می‌کند.

بوتیک‌ها و بازارهایی که شبیه بازارهای آفریقای شمالی هستند نیز در این محله زیاد دیده می‌شوند. از آنجایی که این بخش از شهر محل زندگی بسیاری از مهاجران الجزایری است، بازارهای آن پر از کباب، نان‌ها محلی و کیک‌های شیرین است.

فرانسه میزبان «باحال‎ترین» محله جهان

جالب‌ترین محله‌های اروپا کجا هستند؟

Time Out چندین محله در سراسر جهان از حومه‌های نادیده گرفته‌شده تا مکان‌های جذاب تاریخی دوره رنسانس را به علت انعکاس بهترین فرهنگ شهرها، روحیه جامعه، زندگی شبانه، غذا و نوشیدنی انتخاب کرده است.

در فرانسه، Belleville پاریس به دلیل فضای پرجنب‌وجوش و مجموعه‌ای از جشن‌ها و کارناوال‌ها در جایگاه بیستم قرار دارد.

Zabłocie در کراکوف لهستان، به علت پارک‌های کنار رودخانه و غذاخوری‌های خلاقانه‌اش در کنار مکان‌های شاخصی همچون کارخانه اسکار شیندلر و موزه بروتالیستی هنرهای معاصر (MOCAK) به عنوان یکی از محله‌های جذاب شهری شناخته می‌شود.

بریتانیا، پرتغال و فنلاند نیز از دیگر کشورهای اروپایی بودند که هرکدام به علت میزبانی از محله‌های نوستالژی یا مناطق پرجنب‌جوشی که ساکنان را به سمت خود می‌کشاند، در Time Out برتر شناخته شدند.

فرانسه میزبان «باحال‎ترین» محله جهان

کد خبر 795769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.