نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب وارد طبس شد

تولیت آستان قدس رضوی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدنجوی و همدردی و دلجویی با خانواده‌های جان‌باختگان، وارد طبس شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت‌الله احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی و به‌منظور اطلاع از آخرین وضعیت حادثه معدن جوی و همدردی و دلجویی با خانواده‌های جان‌باختگان، وارد طبس شد.

دیدار با مسئولان شهرستان برای اطلاع از آخرین وضعیت حادثه، همچنین دیدار و دلجویی از خانواده‌های جان‌باختگان و ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب اسلامی به آن‌ها از جمله برنامه‌های تولیت آستان قدس رضوی در سفر به طبس است.

حادثه انفجار معدن زغال‌سنگ «معدن جو» طبس حوالی ساعت ۲۱ شنبه، سی‌ویکم شهریور ۱۴۰۳ در پی تصاعد آنی گاز متان روی داد که ۲ بلوک B و C تحت تأثیر قرار گرفتند و بر اساس آخرین آمار رسمی، در آن نوبت کاری ۶۵ نفر از معدن‌کاران دچار حادثه و حبس شدند.

بلافاصله پس از وقوع حادثه عملیات امداد و نجات آغاز شد و وزیر کشور، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی، اعضای کمیسیون صنایع و معادن، رئیس جمعیت هلال‌احمر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در منطقه حادثه‌دیده حضور یافتند.

عملیات امدادی برای خارج کردن معدن‌کاران گرفتار در معدن تا صبح چهارشنبه، چهارم مهر ادامه یافت و در مجموع پیکرهای ۴۹ جان‌باخته از تونل‌های معدن خارج شد؛ یکی از معدن‌جویان حادثه‌دیده نیز در بیمارستان جان خود را از دست داد.

کد خبر 795763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.