راه‌اندازی یک دستگاه کوره لاشه سوز در کشتارگاه صنعتی دام اراک

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اراک از راه‌اندازی یک دستگاه کوره لاشه سوز با ظرفیت ۸۰۰کیلوگرم، در کشتارگاه صنعتی دام خبر داد.

حسین عبداللهی فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی اظهار کرد: با توجه به اهمیت و ضرورت استقرار سیستم کوره لاشه سوز برای حفظ بهداشت عمومی مجموعه کشتارگاه دام، یک واحد دستگاه کوره لاشه‌سوز با ظرفیت اسمی ۸۰۰ کیلو گرم در کشتارگاه صنعتی دام شهر اراک راه اندازی شد.

وی افزود: با توجه به اهمیت و ضرورت وجود کوره لاشه‌سوز در کشتارگاه دام برای حذف و معدوم سازی لاشه و فرآورده خام دامی آلوده، کنترل آلودگی و کاهش بیماری‌های مشترک بین انسان و دام طبق ضوابط و دستورالعمل‌های دامپزشکی برای حفظ محیط‌زیست، بهداشت و سلامت عمومی مجموعه، تجهیز کامل کوره لاشه سوز با ظرفیت ۸۰۰ کیلو گرم در یک شیفت کاری، در راستای بهسازی و صنعتی شدن کشتارگاه دام اراک انجام و این دستگاه راه اندازی شد.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اراک تصریح کرد: دستگاه کوره لاشه سوز از بیماری‌های مشترک و خطرناک انسان و دام و همچنین آلودگی محیط زیست و منابع آب زیرزمینی ناشی از از دفن لاشه‌‎ها جلوگیری می‌کند.

وی تاکید کرد: با اجرای اقدامات از این قبیل، شاهد توسعه همه جانبه در راستای صنعتی شدن هرچه بیشتر کشتارگاه دام شهر اراک باشیم.

کد خبر 795555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.