۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۴
هوای اصفهان گرم می‌شود

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان از تداوم هشدار زرد هواشناسی با گرادیان فشار، وزش باد به نسبت شدید تا شدید، گردوخاک محلی و تندباد لحظه‌ای در بیشتر مناطق استان به ویژه نیمه غربی، مرکزی و جنوبی استان خبر داد.

نوید حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: براساس تحلیل الگوهای همدیدی و بررسی نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی نشان می‌دهد تا پایان هفته جاری به سبب عبور گذر امواج ناپایداری در لایه میانه جو استان حاکم خواهد بود.

وی افزود: بر اساس این شرایط جوی افزایش ابر، وزش باد به نسبت شدید تا شدید در مناطق مستعد با گردوخاک انتظار می‌رود، از این‌رو تداوم هشدار زرد هواشناسی با گرادیان فشار، وزش باد به نسبت شدید تا شدید، گردوخاک محلی و تندباد لحظه‌ای در بیشتر مناطق استان به ویژه نیمه غربی، مرکزی و جنوبی، مورد انتظار است.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: فعالیت این سامانه از روز سه‌شنبه آغاز و تا وقت پنجشنبه هفته جاری تداوم دارد و اوج آن طی چهارشنبه یازدهم مهر پیش‌بینی شده است.

وی افزود: بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی اصفهان فعالیت سامانه مذکور در مناطق غربی، مرکزی، جنوبی به ویژه اصفهان، فرودگاه اصفهان، برخوار (دولت‌آباد)، نجف‌آباد، کبوترآباد، شهرضا، لنجان (زرین‌شهر)، مبارکه، شاهین‌شهر و میمه، ورزنه، سمیرم، چادگان، خوانسار، فریدن، دهاقان، دهق، بویین میاندشت، اسلام‌آباد موگویی، گلپایگان، فریدونشهر، نائین و کوهپایه محسوس‌تر است.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان نسبت به احتمال آبگرفتگی محلی معابر، جاری شدن روان آب، صاعقه، لغزندگی به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی هشدار داده و در ادامه توصیه کرد و گفت: شهروندان از اتراق و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها بپرهیزند.

وی بر لزوم احتیاط در فعالیت کوه‌نوردی به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، لایروبی دهانه پل‌ها، کانال‌ها و آب‌روها و حفاظت از محصولات کشاورزی تاکید کرد.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه روند افزایش میانگین دما بین دو تا سه درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۶ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۱۴ سانتی‌گراد می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۲۸ درجه سانتی‌گراد و فریدونشهر با کمینه دمای شش درجه به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 795483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.