آمادگی قوه قضائیه برای کمک به دولت در ساماندهی اتباع

سخنگو و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: دولت بازگرداندن اتباع غیرمجاز را دنبال می‌کند و در هر بخشی که به قوه قضائیه نیاز داشته باشند، آمادگی داریم که به آن‌ها کمک کنیم تا این حوزه سروسامان بهتری بگیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اصغر جهانگیر درباره ساماندهی اتباع غیرایرانی اظهار کرد: در این زمینه از سازمان ملی مهاجرت دعوت کردیم و جلسات مشترکی با آن‌ها تشکیل شد، در این نشست‌ها مطالبی درباره چگونگی استفاده از حضور اتباع به‌عنوان فرصت‌های کشور و اینکه اگر تهدید یا ضعفی وجود دارد، چگونه می‌توان آن‌ها را برطرف کرد، مطرح شد.

وی افزود: در حال حاضر سازمان ملی مهاجرت برنامه کاملی را برای ساماندهی اتباع دنبال می‌کند و در حوزه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه نیز تلاش می‌کنیم متناسب با وظایفی که داریم به آن‌ها کمک کنیم.

سخنگو و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه درباره تحصیل کودکان اتباع گفت: کودکان اتباع که اکنون در جامعه حضور دارند، به موازات کودکان ایرانی از تحصیلات رایگان بهره‌مند می‌شوند و از این تحصیلات می‌توانند استفاده کنند.

وی اضافه کرد: وظیفه اصلی رسیدگی به مسائل اتباع، برعهده دولت است و ضابطان به‌ویژه نیروی انتظامی در این زمینه برنامه‌های خوبی برای ساماندهی و شناسنامه‌دار کردن اتباع دارند.

جهانگیر درباره پیشگیری از وقوع جرم در حاشیه شهرهای بزرگ همچون تهران تصریح کرد: وقوع جرم به اتباع اختصاص ندارد و در همه بخش‌ها ممکن است جرم اتفاق بیفتد، به‌ویژه در حاشیه‌ها به دلیل امکانات کمتر و محرومیت‌ها وقوع جرم بیشتر است و گاهی اوقات ممکن است شاهد بعضی از جرایم باشیم، این مسئله به‌صورت خاص به اتباع باز نمی‌گردد و می‌تواند شامل همه باشد و فعالیت‌هایی که در حوزه پیشگیری از وقوع جرم در حوزه حاشیه‌نشینی انجام می‌دهیم، شامل همه افراد است.

وی خاطرنشان کرد: دولت بازگرداندن اتباع غیرمجاز را دنبال می‌کند و در هر بخشی که به قوه قضائیه نیاز داشته باشند آمادگی داریم که به آن‌ها کمک کنیم تا این حوزه سروسامان بهتری بگیرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 795386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.