اتحاد کشورهای اسلامی برای مقابله با جنایات صهیونیستی ضروری است

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه هم‌اکنون جهان شاهد است که آمریکا و کشورهای غربی چگونه از جنایات صهیونیست‌ها حمایت می‌کند، گفت: اتحاد کشورهای اسلامی می‌تواند نقش مهمی در مقابله با این جنایات ایفا کند.

احمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در واکنش به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن سید حسن نصرالله، دبیرکل فقید جنبش حزب‌الله لبنان اظهار کرد: بالاترین حق سید مقاومت شهادت بود؛ در سخنرانی‌های اخیر خود نیز اعلام کرده بود که «خدایا، بتوانم در این راه شهید شوم.»

وی با اشاره به جمله شهید بهشتی که فرمود «بکشید ما را، مردم ما بیدارتر می‌شوند» افزود: هر چه ما شهید دهیم، بدانید که مردم بیدارتر می‌شوند و این حرکت در کل جهان ادامه دارد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: سیدحسن نصرالله پرورش‌یافته مکتب امام و مقام معظم رهبری است و ولایت‌مداری بی‌نظیری دارد؛ تا به حال ندیده‌ام و نشنیده‌ام که کسی همچون او ولایت‌مدار باشد.

شریعتی با بیان اینکه سید مقاومت یک انسان بی‌نظیر بود و کسی که در این مکتب رشد می‌کند، معتقد به نظام اعتقادی و دین تشیع است و فرمان‌برداری از مقام معظم رهبری دارد، گفت: چنین فردی حرکتی را دنبال می‌کند که در برابر ابرقدرت‌های اروپایی و آمریکایی ایستادگی می‌کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر پرچم مقاومت در بسیاری از کشورها برافراشته شده است؛ یمن را دیده‌اید که از زمان جنگ با عربستان، امروز به یکی از ابرقدرت‌های جبهه مقاومت تبدیل شده است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به شهادت سردار عباس نیلفروشان نیز خاطرنشان کرد: او از جمله فرماندهان رشید و فهیم لشکر ۱۴ امام حسین (ع) بود و من افتخار عضویت در این لشکر را داشتم، همچنین در چندین عملیات جنگی همراه و شاهد رشادت‌ها و مجاهدت‌های او بودم.

شریعتی گفت: امروز استان اصفهان و مردم شهیدپرور آن همواره در کنار نظام و انقلاب ایستاده‌اند و نمونه‌هایی از این همراهی را می‌توان در شهدای اخیر، همچون شهید حجازی و جانشین وی و شهید نیلفروشان دید.

وی افزود: مردم ایران از دیرباز در صحنه حضور داشته‌اند و هوشیاری خود را در تمام لحظات نشان داده‌اند، حتی پیش از اعلام رسمی خبرها، در میدان فلسطین تهران و میدان‌های دیگر حضور پیدا کردند و آمادگی خود برای کمک به مردم لبنان را اعلام کرده‌اند.

مردم اصفهان و ایران همیشه همراه نظام و یار مظلومان بوده‌اند و مردم لبنان باید بدانند که تنها نیستند

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: اگر امروز رهبری همچون سیدحسن نصرالله را از دست بدهیم، افرادی همچون او هستند که علم مقاومت را به‌دست گرفته و این راه را ادامه دهند.

شریعتی با بیان اینکه هم‌اکنون جهان شاهد است که آمریکا و کشورهای غربی چگونه از جنایات صهیونیست‌ها حمایت می‌کند، تاکید کرد: اتحاد کشورهای اسلامی می‌تواند نقش مهمی در مقابله با این جنایات ایفا کند؛ وجدان فطری و انسانیت در هر فردی وجود دارد و هیچ‌کس نمی‌تواند این صحنه‌های کشتار کودکان و مردم بی‌گناه را ببیند و بی‌تفاوت بماند و این نهایت بی‌غیرتی است که بعضی کشورهای اسلامی از این جنایات حمایت نکنند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر خود فرمودند که اتحاد مسلمانان جهان واجب است، گفت: اسرائیل را به‌عنوان یک کشور به رسمیت نمی‌شناسیم، اما می‌بینیم که کشورهایی همچون انگلیس و آمریکا پشت صحنه جنایات اسرائیل هستند، اما ادعا می‌کنند که بی‌طرف هستند؛ تا چه زمانی می‌خواهند این دروغ‌ها را ادامه دهند؟ مردم جهان بیدار شده‌اند و می‌دانند که چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: ما همان جوانانی هستیم که جنگ را با پوست و خونمان تجربه کرده‌ایم و آماده‌ایم که دوباره به میدان برویم و بجنگیم، زیرا دیگر نمی‌توانیم این ظلم‌ها را تحمل کنیم و نباید فرصت را از دست بدهیم.

شریعتی خاطرنشان کرد: نباید همچون گذشته، زمانی که سردار سلیمانی شهید شد، بگوییم که نتوانستیم کاری انجام دهیم و این یاوه‌گویی‌های به‌ظاهر ابرقدرت‌ها باید پاسخ داده شود و آماده‌ایم که تا آخرین لحظه در برابر ظلم ایستادگی کنیم.

وی با اشاره به دیدار خود با خانواده شهید عباس نیلفروشان در منزل پدری این شهید گفت: پدر او با قدرت و صلابت می‌گفت که آماده شهادت فرزندش بوده است که نشان از ایمان و استقامت این خانواده دارد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: مردم اصفهان و ایران همیشه همراه نظام و یار مظلومان بوده‌اند و مردم لبنان باید بدانند که تنها نیستند؛ ما همراهشان هستیم و تا آخر ایستاده‌ایم تا به نتیجه نهایی برسیم.

کد خبر 795341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.