تخریب ۴ مورد شهرک‌سازی غیرمجاز در اراضی زراعی ساوجبلاغ

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ از تخریب چهار مورد شهرک‌سازی غیرمجاز در اراضی زراعی روستای رضاآباد خبر داد و گفت: این عملیات در راستای اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات انجام شد.

هوشنگ میرزایی نشترودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در البرز در خصوص عملیات تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی زراعی رضاآباد، اظهار کرد: چهار مورد شهرک‌سازی غیرمجاز که در اراضی زراعی این منطقه به مساحت ۱۱۵ هکتار انجام شده بود، طی یک عملیات قانونی قلع و قمع شد.

وی افزود: این اقدام با هماهنگی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان، نماینده فرمانداری، پلیس پیشگیری، کلانتری گلسار و نمایندگان جهاد کشاورزی انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی استان البرز تاکید کرد: در این عملیات علاوه بر تخریب شهرک‌سازی‌های غیرمجاز، ساخت‌وسازهایی همچون دیوارکشی، بناهای غیرمجاز، محوطه‌سازی و دپوی مصالح نیز قلع و قمع و اراضی به حالت اولیه بازگردانده شد.

میرزایی گفت: این عملیات شامل ۶۴ مورد دیوارکشی به مساحت ۱۹۲۰ مترمربع، سه مورد بنا به مساحت ۱۹۶ مترمربع، هشت مورد محوطه‌سازی به مساحت ۱۶۰۰ مترمربع، شش مورد دپوی مصالح به مساحت ۴۸۰ مترمربع، سه استخر به مساحت ۶۰ مترمربع و چهار مورد احداث راه و جاده به مساحت ۶۰۰۰ مترمربع بود که به طور کامل تخریب شد.

وی با تأکید بر اهمیت حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات ادامه داد: ارزش ریالی این اراضی بیش از ۲۳۰ میلیارد تومان برآورد شده است و این اقدامات برای جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز با جدیت ادامه خواهد داشت.

کد خبر 795337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.