همبستگی جهان با لبنان و فلسطین؛ دست از سر لبنان بردارید

شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان، موجی از واکنش‌ها را در سراسر جهان علیه جنایات رژیم غاصب صهیونیستی به راه انداخته است؛ از حیدرآباد هند تا دانمارک و فرانسه، مردم خواستار توقف فوری جنگ در لبنان شدند و جنایات رژیم غاصب صهیونیستی را به‌شدت محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، به دنبال شهادت سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان و کشاندن دامنه جنگ غزه به لبنان، موجی از واکنش‌ها در سراسر جهان علیه جنایات رژیم غاصب صهیونیستی به راه افتاده است تا جایی که مردم خشمگین اروپا و استرالیا همگام با مردم دیگر کشورها به نشانه اعتراض به خیابان‌ها آمدند و تداوم حرکت ماشین کشتار صهیونیست‌ها را محکوم و در مقابل حمایت خود را از مقاومت اعلام کردند.

تجمعات در اروپا و اقیانوسیه

در این بین مردم نروژ در حالی که چفیه و پرچم لبنان و فلسطین را با خود حمل می‌کردند، خواستار پایان اشغالگری صهیونیست‌ها شدند. خیل عظیم معترضان در استرالیا هم به جنایات صهیونیست‌ها با در دست داشتن تصویر شهید نصرالله و پرچم حزب‌الله واکنش نشان دادند و تظاهرات کردند.

صدها تن از گروه‌های مختلف مردم دانمارک نیز روز گذشته در اعتراض به جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی به‌ویژه ترور «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله تظاهرات کردند. در این حرکت اعتراضی، شرکت‌کنندگان در مکانی که به‌تازگی از سوی شورای شهر کپنهاگ به نام میدان «فلسطین» نام‌گذاری شده است، تجمع کردند و ضمن سردادن شعارهای ضداسرائیلی، خواستار «توقف فوری» درگیری‌ها و برقراری «آتش‌بس» شدند.

همبستگی جهان با لبنان و فلسطین؛ دست از سر لبنان بردارید

شمار زیادی از مردم فرانسه روز یکشنبه در پاریس تجمع کردند و علیه حملات جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی به لبنان و غزه تظاهرات کردند. معترضان در میدان جمهوری پاریس گرد هم آمدند و پرچم‌های لبنان و پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن‌ها نوشته شده بود: «آتش‌بس، همین حالا» و «دست از سر لبنان بردارید.»

همبستگی جهان با لبنان و فلسطین؛ دست از سر لبنان بردارید

با وجود اعتراضات سراسری جوامع بین‌الملل علیه اقدامات ضدبشری رژیم صهیونیستی، پلیس آلمان اما همچون گذشته تظاهرات ضدصهیونیستی مردم در برلین را تاب نیاورد و تجمع همبستگی با غزه و لبنان را سرکوب کرد.

اعتراضات ضدصهیونیستی در غرب آسیا

در بین مردم منطقه نیز، تظاهرات‌های مختلفی در گوشه و کنار شکل گرفته است. هزاران عراقی در سایه تدابیر شدید امنیتی در برابر سفارت آمریکا در کشورشان تظاهرات کردند؛ شهرهای کرکوک، ذیقار، المثنی، کوت، بعقوبه، ناصریه، بابل، کاظمین و بصره از جمله نقاط دیگری هستند که مردم به دنبال شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان در این مناطق تظاهرات کردند. هشت استان کربلا، نجف اشرف، المثنی، دیاله، ذیقار، میسان، دیوانیه و بابل در این رابطه عزای عمومی و تعطیلی رسمی اعلام کردند.

عزاداران عراقی در حالی که تابوتی که در پرچم لبنان پیچیده و بر آن به صورت نمادین عمامه مبارک سید حسن نصرالله نهاده شده بود و با تصاویری از چهره مبارک ایشان مزین شده بود، با حزن و اندوه و عزاداری تشییع کردند.

رائد المالکی، یکی از نمایندگان پارلمان عراق نخستین بار این درخواست را طی توئیتی که در صفحه شخصی خود منتشر کرده بود، از خانواده شهید نصرالله کرد تا پیکر مطهر این شهید والامقام به عراق انتقال داده شده و در جوار مرقد اباعبدالله الحسین (ع) به خاک سپرده شود. در پی این درخواست مطالبات مردمی در عراق برای انتقال پیکر مطهر شهید حسن نصرالله به عراق و به خاک سپردن پیکر مطهر در جوار مرقد مطهر اباعبدالله الحسین (ع) نیز بالا گرفته است و عراقی‌ها امیدوارند پیکر شهید اسلام با توجه به عشق و ارادتی که شهید نصرالله به اباعبدالله الحسین (ع) داشت، در سرزمین عراق به خاک سپرده شود.

اهالی ترکیه در شهر استانبول نیز در محکومیت ترور سید حسن نصرالله در نزدیکی کنسولگری رژیم صهیونیستی دست به تظاهرات زدند.

همبستگی جهان با لبنان و فلسطین؛ دست از سر لبنان بردارید

فریاد لبیک یا نصرالله در فقدان سید مقاومت

صدها فلسطینی، مغربی و اردنی نیز در رام‌الله، امان و رباط در محکومیت ترور سیدحسن نصرالله و استمرار حملات این رژیم به لبنان راهپیمایی کردند. صدها تن از مردم در رام‌الله این اقدام رژیم صهیونیستی را محکوم و همبستگی و حمایت خود را از لبنان و غزه اعلام کردند. شرکت‌کنندگان در رام‌الله با برافراشتن پرچم‌های حزب‌الله، فلسطین، لبنان و یمن و تصاویر شهید نصرالله و با تکرار شعارهای «هیهات‌مناالذله» و این گفته شهید هنیه که «هرگز اسرائیل را به رسمیت نخواهیم شناخت» در حمایت از سیدحسن نصرالله و رهبران مقاومت فلسطین از جمله اسماعیل هنیه و محمد الضیف و در حمایت از غزه، لبنان و یمن و مخالفت با هماهنگی‌های امنیتی _میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی_ سر دادند و تأکید کردند که انتقام از رژیم اشغالگر قطعی است و مقاومت ادامه دارد.

عاهد الخواجا، از رهبران ابتکار عمل ملی فلسطین در این رابطه به العربی‌الجدید گفت: «رژیم صهیونیستی برای ترور هر فلسطینی و لبنانی مبارزی تلاش می‌کند، اما هرچقدر هم بکشد و ویران کند، هرگز ملت فلسطین را شکست نخواهد داد و در برابر آن‌ها بازدارندگی ایجاد نخواهد کرد، ایده و کار حزب‌الله در گرو اشخاص نیست و ما اطمینان داریم که مقاومت با وجود حزن و اندوه فقدان نصرالله، ادامه می‌یابد.»

اردنی‌ها نیز با در دست داشتن عکس‌های شهید نصرالله، شعارهایی در حمایت از لبنان و مقاومت سر دادند و با فریادهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «لبیک یا نصرالله» انتقام خون شهید نصرالله و سایر شهدا و پاسخ به این جنایت را خواستار شدند و از دولت اردن خواستند روابط خود را با رژیم اشغالگر قطع کردند و توافق وادی عربه _پیمان صلح با رژیم صهیونیستی_ و توافقنامه گاز را لغو کند.

ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن هم در صفحه اجتماعی ایکس رژیم صهیونیستی را مسئول کامل پیامدهای فاجعه‌بار حملاتش به لبنان دانست و اعلام کرد: «اسرائیل مسئول کامل پیامدهای فاجعه‌بار حملاتش به لبنان است که بدون هیچ مانع قانونی یا انسانی به شکلی وحشیانه آن‌ها را آغاز کرده است و هم‌زمان به حملات خود به غزه و تشدید تنش در کرانه باختری ادامه می‌دهد.»

در مغرب نیز تعدادی از فعالان سیاسی در تجمعی اعتراضی مقابل ساختمان پارلمان این کشور در رباط ترور نصرالله را به‌شدت محکوم و تأکید کردند: «مقاومت هرگز نمی‌میرد.» در این تجمع که با فراخوان گروه اقدام ملی برای فلسطین و جبهه مغربی حمایت از فلسطین و مبارزه با عادی‌سازی برگزار شد، شعارهایی در تجلیل از شهید نصرالله و مقاومت و محکومیت جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی سر داده شد.

همبستگی جهان با لبنان و فلسطین؛ دست از سر لبنان بردارید

مردم حیدرآباد هند نیز در محکومیت ترور سیدحسن نصرالله تجمع گسترده‌ای را تشکیل دادند.

صدها نفر از علاقه‌مندان جبهه مقاومت در اسلام‌آباد پاکستان نیز روز گذشته به خیابان‌ها آمدند و اقدامات رژیم صهیونیستی و ترور سید حسن نصرالله را محکوم کردند. مسلمانان پاکستان از جمله شیعه و سنی همچنین به اقامه نماز میت غیابی برای شهید «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان پرداختند و در شهرهای مختلف از جمله لاهور، کراچی، اسکردو، اسلام‌آباد و مناطق ایالات پنجاب و سند با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل خشم خود را در برابر حمایت آمریکا از جنایات اسرائیل نشان دادند.

همبستگی جهان با لبنان و فلسطین؛ دست از سر لبنان بردارید

به گزارش ایمنا، شهادت سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان و یکی از محبوب‌ترین چهره‌های مقاومت، آتش خشم جهانیان را بار دیگر از توحش یک سال اخیر صهیونیست‌ها در غزه و لبنان شعله‌ور کرد و این آتش روزبه‌روز فراگیرتر خواهد شد.

کد خبر 795333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.