از آمادگی داوطلبان و پزشکان برای خدمت به مردم لبنان تا تکمیل فرایند تسویه حساب برخط دارو

ایمنا از آمادگی داوطلبان هلال احمر و ۱۲۰۰ نفر از پزشکان و اساتید برای خدمات درمانی به مردم لبنان، بازگشت نخستین کاروان عمره به ایران، شبانه‌روزی شدن سامانه ثبت‌نام وام ازدواج و تکمیل فرایند تسویه حساب برخط دارو از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی در بسته خبری پنجره امید می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز در بسته خبری پنجره امید به سراغ آمادگی داوطلبان هلال احمر برای کمک‌رسانی به لبنان می‌رویم، در ادامه نیز اعلام آمادگی ۱۲۰۰ نفر از پزشکان و اساتید برای خدمات درمانی به مردم لبنان مطرح شده است، همچنین بازگشت نخستین کاروان عمره به ایران، شبانه‌روزی شدن سامانه ثبت‌نام وام ازدواج و ‏‬تکمیل فرایند تسویه حساب برخط دارو از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی نیز از جمله موضوعاتی است که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.

آمادگی داوطلبان هلال احمر برای کمک‌رسانی به لبنان

آمادگی داوطلبان هلال احمر برای کمک‌رسانی به لبنان

پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر در جلسه شورای معاونان جمعیت هلال احمر با بیان ویژگی‌های بی‌بدیل شخصیتی سیدحسن نصرالله و عرض تسلیت در پی شهادت دبیرکل حزب الله لبنان اظهار کرد: پدافند غیرعامل اصلی مهم است و باید پیگیری شود، پدافند غیرعامل باید سرلوحه امور جمعیت قرار گیرد و آموزش‌ها در این حوزه اهمیت دارد.

وی افزود: هلال احمر در این عرصه به صورت فعال ورود کرده است، اما نباید لحظه‌ای درنگ کرد، آموزش‌ها باید به صورت یکپارچه باشد و باید از اقدامات جزیره‌ای در حوزه پدافند غیرعامل پرهیز کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ارزیابی و شناسایی تهدیدات بسیار مهم است، ادامه داد: در همین راستا نقشه خطرپذیری شهر تهران و تمام استان‌ها برای تمام تهدیدها باید شکل گیرد تا بتوان به صورت نرم افزاری و سخت افزاری از آن استفاده کرد. ضرورت دارد تا مسائل جدید نیز در نقشه خطرپذیری گنجانده شوند، پشتیبانی روحی و روانی در تهدیدات و حوادث اهمیت دارد و مقوله آگاهی در حوزه پدافند غیرعامل و پیشگیری از حوادث باید مورد توجه قرار گیرد.

کولیوند تصریح کرد: آمادگی نیروهای هلال احمر نیز به صورت جدی دنبال می‌شود، بر همین اساس سازمان امداد و نجات موظف شده تا تیم‌های واکنش سریع خود را از نظر کیفی و کمی ارتقا دهد، در شرایطی قرار داریم که در داخل و خارج از کشور با چالش‌های متعددی مواجه هستیم و باید برای پاسخگویی به نیازها و حوادث آماده باشیم.

وی با اشاره به نقش این جمعیت در عرصه‌های بشردوستانه و کمک به کاهش آلام مردم جنگ‌زده گفت: تعداد قابل توجهی از داوطلبان برای اعزام و کمک‌رسانی بهداشتی و درمانی به مردم جنگ‌زده لبنان اعلام آمادگی کرده‌اند که بزودی ساماندهی این نیروها نیز آغاز می‌شود.

فراخوان جمعیت هلال احمر برای اعزام نیروهای داوطلب به لبنان

در اطلاعیه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران آمده است: این جمعیت در راستای کمک به مجروحان و جنگ زدگان لبنانی و بر اساس وظیفه ذاتی خود در حوزه کمک‌های بشردوستانه به مردم آلام دیده، آمادگی دارد تا با ساماندهی نیروهای امدادی، بهداشتی و درمانی، به متأثران از جنگ امدادرسانی کند.

این اطلاعیه می‌افزاید: بر این اساس آن دسته از نیروهای داوطلب شامل امدادگران، کادر درمانی، پرستاران و نیروهای فعال در حوزه بهداشت و درمان که آمادگی و تمایل دارند تا به مردم جنگ زده لبنان خدمت رسانی کنند، می‌توانند از طریق لینک https://rcs.ir/portal/CustomForms/۲۱۷۳ به نام‌نویسی در این طرح بشردوستانه اقدام کنند.

پیش از این نیز جمعیت هلال احمر ایران؛ فهرست اقلام زیستی و غذایی موردنیاز مردم غزه، لبنان و یمن را اعلام کرده بود؛ جمعیت هلال‌احمر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که علاوه بر جمع‌آوری کمک‌های نقدی، کمک‌های غیرنقدی خیران را نیز بر اساس اعلام نیاز مردم جنگ‌زده غزه، لبنان و یمن، شامل اقلام بشردوستانه زیستی و غذایی، جمع‌آوری و به این مناطق ارسال می‌کند.

از آمادگی داوطلبان هلال احمر تا بیش از هزار نفر پزشک برای خدمت به مردم لبنان

اعلام آمادگی ۱۲۰۰ نفر از پزشکان و اساتید برای خدمات درمانی به مردم لبنان

در بیانیه‌ای از سازمان نظام پزشکی کشور که شامگاه یکشنبه منتشر شد، آمده است: برادران مجاهد و سربلند حزب‌الله لبنان و جبهه مقاومت، اکنون چهره خبیث و شیطانی صهیونیسم بین‌المللی با حمایت همه‌جانبه برخی سران کشورهای غربی و عربی، ظاهر کریه خود را در قتل‌عام امت اسلام و ویران ساختن دیار مسلمانان بیش از پیش آشکار ساخته است.

این بیانیه می‌افزاید: جنایات جنگی و ماشین نسل‌کشی این هیولای خون‌ریز، صلح و سلامتی را در جهان به مخاطره افکنده است و با به شهادت رساندن سید مقاومت جنایت و جسارت را به حد اعلا رسانده است و البته خونی مقدس و تازه را در رگ‌های مقاومت به جریان انداخته است.

پزشکان و اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران اسلامی که این بیانیه را امضا کرده‌اند، ضمن عرض تبریک و تسلیت شهادت شهید سیدحسن نصرالله و اعلام حمایت همه‌جانبه از مجاهدت‌های بی‌دریغ جبهه مقامت، آمادگی کامل خود را برای حضور در صحنه بهداری رزم و انجام خدمات امدادی و پزشکی و نیز حضور در هر کجای جبهه مقاومت که لازم باشد اعلام کردند.

نخستین کاروان عمره به ایران برگشت

نخستین کاروان عمره به ایران برگشت

نخستین گروه از زائران ایرانی که از استان‌های تهران و اصفهان، بیست‌وهشتم شهریور ۱۴۰۳ برای انجام عمره به عربستان اعزام شده بود، هشتم مهر با استقبال مقامات حج، به تهران بازگشت.

سفر عمره حدود ۱۰ روز طول می‌کشد که پنج روز از آن در مدینه و پنج روز دیگر در مکه سپری می‌شود.

سازمان حج و زیارت ثبت‌نام عمره را از میان بازماندگان عمره ۱۴۰۲ و همچنین اولویت‌های تا ۱۸۰ انجام داد. ثبت‌نام در دو مرحله انجام می‌شود که مرحله نخست اعزام عمره از ۲۸ شهریور آغاز شده و تا پایان آذر ۱۴۰۳ ادامه دارد، مرحله دوم اعزام عمره در زمستان تا پایان موسم عمره خواهد بود که ثبت‌نام آن هنوز آغاز نشده است. سازمان حج و زیارت برای حدود ۱۷۰ هزار نفر ظرفیت عمره ایجاد کرده است.

سامانه ثبت‌ نام وام ازدواج شبانه روزی شد

سامانه ثبت‌نام وام ازدواج شبانه‌روزی شد

مهدی صحابی، مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی ضمن تشریح دسترسی‌های جدید افزوده شده به سامانه ثبت تقاضای متقاضیان وام ازدواج اظهار کرد: با به‌روزرسانی جدید سامانه ثبت نام قرض‌الحسنه ازدواج صورت گرفته، متقاضیان می‌توانند در تمام ساعات شبانه روز، ثبت نام اولیه را انجام دهند و چنانچه بانک عامل مورد نظر آنها دارای سهمیه نبود آن بانک را رزرو کنند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته ثبت‌نام متقاضیان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در سامانه بانک مرکزی با دشواری‌هایی همراه بود، افزود: با توجه به گزارش‌های دریافتی مبنی بر دشواری ثبت‌نام در سامانه قرض‌الحسنه ازدواج، این سامانه به‌روز و تغییراتی در آن ایجاد شده است.

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی در ادامه به تشریح روند ثبت نام متقاضیان در سامانه قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت و تصریح کرد: بر اساس به‌روزرسانی‌های جدید، متقاضیان می‌توانند در هر ساعت از شبانه روز وارد سامانه بانک مرکزی شوند و پس از احراز هویت از طریق کد ملی و شماره همراه خود، ثبت‌نام اولیه را انجام دهند. در ثبت‌نام اولیه، اطلاعات مورد نیاز از جمله اطلاعات هویتی، سکونتی و سایر اطلاعاتی که برای استعلام توسط سامانه بانک مرکزی مورد نیاز است، وارد می‌شود.

صحابی با اشاره به اینکه متقاضیان پس از ثبت نام اولیه در سامانه، پیامی با عنوان «ثبت نام اولیه انجام شد» در سامانه مشاهده خواهند کرد، بیان داشت: پس از دریافت این پیام، متقاضیان می‌توانند روند ثبت‌نام را ادامه و گزینه «انتخاب بانک مورد نظر» را انتخاب کنند. بر این اساس، چنانچه بانک عاملی که مدنظر فرد متقاضی است، دارای سهمیه باشد می‌تواند آن بانک را انتخاب کند و پس از دریافت کد رهگیری ثبت‌نام او قطعی می‌شود، اما چنانچه بانک مدنظر فرد متقاضی دارای سهمیه نباشد وی می‌تواند با مشاهده فهرست بانک‌های ذخیره که در آن تعداد متقاضیان ذخیره هر بانک نشان داده می‌شود، ثبت‌نام انجام دهد.

لازم به ذکر است در راستای اجرای قوانین بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، از ابتدای سال جاری تا تاریخ هفتم مهر ۱۴۰۳، بالغ بر ۹۱۵ هزار میلیارد ریال شامل ۲۷۵.۰۰۰ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به متقاضیان اعطا شده که در مقایسه با مبلغ ۷۶۱ هزار میلیارد ریال سهمیه تکلیفی بابت این تسهیلات تا تاریخ مزبور، عملکرد بیش از ۱۲۰ درصدی را از سوی شبکه بانکی شاهد می‌باشیم.

از آمادگی داوطلبان هلال احمر تا بیش از هزار نفر پزشک برای خدمت به مردم لبنان

فرایند تسویه حساب برخط دارو از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی تکمیل شد

دامون خدابنده، رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین‌اجتماعی اظهار کرد: فرایند تسویه حساب برخط دارو برای ارائه خدمات بیمه تکمیلی، فرایندی چند وجهی بین سازمان تأمین اجتماعی، بیمه مرکزی، بیمه‌های خصوصی و افراد تحت پوشش بیمه‌های تکمیلی است که بر اساس همکاری صورت گرفته، هم‌اکنون این فرایند به طور کامل تکمیل شده و ارسال تمامی اطلاعات نسخه‌نویسی و اطلاعات نسخه‌پیچی به بیمه‌های تکمیلی، از طریق این سازمان به طور کامل انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با تکمیل فرایند از سوی بیمه مرکزی و بیمه‌های خصوصی، از این پس امکان تسویه حساب دارو برای دارندگان بیمه‌های تکمیلی به صورت برخط فراهم خواهد شد، افزود: مهم‌ترین عامل تسویه نکردن حساب برخط بیماران با بیمه‌های تکمیلی خصوصی، دریافت نکردن دقیق اطلاعات نسخه‌پیچی دارویی توسط بیمه مرکزی بوده و ارسال اسناد به بیمه‌های تکمیلی خصوصی، مشکلات زیادی را به دنبال داشته که از این رو، طی سالیان گذشته حق بیمه‌شدگان تکمیلی ادا نشده است.

کد خبر 795274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.