توجه مناسب به «شمشیربازی» درخشش بین‌المللی این رشته را در پی داشته است

دبیر کمیته حقوقی‌انضباطی فدراسیون شمشیربازی گفت: پیش از این تیم ملی شمشیربازی ایران رده ششم را به خود اختصاص داده بود که با عملکرد درخشان سابریست‌های کشورمان این رتبه به رده چهارم ارتقا پیدا کرده است.

حسین صادق‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با شرایط هیئت شمشیربازی استان اصفهان اظهار کرد: سال جاری شصتمین سال فعالیت هیئت شمشیربازی استان اصفهان است و سیر صعودی خوبی را در حوزه گسترش ورزش شمشیربازی در سطح استان و تیم ملی داشته است، اکنون استان اصفهان چند ملی‌پوش در هر سه اسلحه رشته شمشیربازی دارد.

وی افزود: از اواخر مردادماه سال جاری با ابلاغ حکم از طرف ریاست محترم فدراسیون، هیئت شمشیربازی استان اصفهان به من سپرده شد تاکنون اسناد، موارد مالی و دفاتر زیر نظر هیئت را تحویل نگرفته‌ام. بلافاصله پس از ابلاغ حکم، مسابقات دختران نوجوان و جوانان کشور به میزبانی اصفهان به مدت شش روز و شرکت‌کننده از ۲۵ استان برگزار شد که تیم استان اصفهان موفق شد در سه اسلحه هر سه رنگ مدال را کسب کند.

توجه مناسب به «شمشیربازی» درخشش بین‌المللی این رشته را در پی داشته است

سرپرست هیئت شمشیربازی استان اصفهان بیان کرد: با توجه به مسابقات جوانان و نوجوانان پسران به میزبانی شهر ساری، باید میان بازیکنان انتخابی انجام می‌شد که با اطلاع‌رسانی که صورت گرفت، پس از مسابقاتی که برگزار شد، توانستیم تیم استان را تشکیل داده و اعزام کنیم.

وی تصریح کرد: شمشیربازی یک رشته المپیکی است و با توجه به این‌که این رشته در شاخص‌ها عملکرد خوبی داشته است، توانسته در حوزه بین‌المللی نیز خوش بدرخشد. پیش از این تیم ملی شمشیربازی ایران رده ششم را به خود اختصاص داده بود که با عملکرد درخشان سابریست‌های کشورمان این رتبه به رده چهارم ارتقا پیدا کرده است.

شمشیربازی اصفهان در حال ارتقا است

صادق‌زاده تشریح کرد: تیم‌های شمشیربازی استان اصفهان در رده‌های مختلف و در هر سه اسلحه در حال آموزش و ارتقا برای حضور در مسابقات و میادین بین‌المللی هستند. تمرینات تیم شمشیربازی در دو بخش بانوان و آقایان به‌طور جدی در استان اصفهان در حال پیگیری است و در سالن ورزشگاه تختی که در محل هیئت شمشیربازی استان اصفهان واقع است و آکادمی مرحوم سرهنگ‌پور در حوزه آموزش و استعدادیابی ورزشکاران و همچنین برگزاری مسابقات کشوری در رده‌های مختلف و مسابقات جهانی که سال گذشته اصفهان میزبان بوده که با سرمایه گذاری بیژن سرهنگ‌پور تکمیل و تجهیز شده، مستقر هستیم.

وی بیان کرد: ما در دو محور استعدادیابی و قهرمانی رشته شمشیربازی توانستیم ارتقای شاخص‌های این ورزش را سرلوحه کار قرار دادیم که متأسفانه بسیار کم در رسانه به آن پرداخته شده است و تنها در مسابقات قهرمانی از طریق جراید و مطبوعات منعکس شده است. استعدادیابی در رده نونهالان و نوجوانان برگزار می‌شود چرا که زمان طلایی این رشته از هفت تا هفده‌سالگی است، تمریناتی که برای بازیکنان و ورزشکاران در حوزه قهرمانی داریم زیر نظر مربیان خوب اصفهان است، همچنین حضور در مسابقات کشوری، چندجانبه و برون‌مرزی را در دستور کار داریم.

توجه مناسب به «شمشیربازی» درخشش بین‌المللی این رشته را در پی داشته است

سرپرست هیئت شمشیربازی استان اصفهان عنوان کرد: رشته شمشیربازی جزو رشته‌های گران قیمت است و نیازمند البسه شمشیربازی، پیست، تیغه و بسیاری از تجهیزات دیگر است که تنها تقاضایی که از مدیریت استان اصفهان است بها دادن به رشته‌های سالمی که برای ما مقام‌آور هستند، می‌باشد. مطلب قابل توجه اینکه نیازهای این رشته را مجموعه‌های خصوصی داخل استان اصفهان می‌تواند تأمین کنند و لازم به توضیح است این هیئت به‌منظور استعدادیابی و نیز تربیت و آموزش فرزندان این استان به تجهیزات کافی نیاز دارد و تعداد سالن‌های کافی لازمه بسط و گسترش این رشته زیبا است.

وی ادامه داد: امیدوارم اداره کل ورزش و جوانان استان در قدم اول سالن شمشیربازی موجود در مجموعه تختی که مورد نیاز جامعه شمشیربازی بوده را به هیئت شمشیربازی استان اصفهان تحویل داده تا با این حداقل امکانات بتوانیم مقدمات آماده سازی تیم‌ها و بازیکنان استان را فراهم کنیم.

احداث سالن شمشیربازی در نجف‌آباد اصفهان

صادق‌زاده خاطرنشان کرد: توافقاتی مبنی‌بر احداث سالن شمشیربازی در منطقه ویلاشهر شهرستان نجف آباد شده و به زودی این طرح با حمایت خیرین و همراهی مجموعه اداره کل ورزش و جوانان استان راه‌اندازی خواهد شد. اولین نیاز رشته شمشیربازی یک سالن سرپوشیده و مجهز به برخی تجهیزات است و با توکل به خدا و در راستای رسالت قانونی به زودی با حضور در شهرستان‌های استان با معرفی این ورزش به مردم، جوانان مستعد این رشته جذب این رشته شوند.

توجه مناسب به «شمشیربازی» درخشش بین‌المللی این رشته را در پی داشته است

وی تاکید کرد: استان اصفهان پتانسیل در برگیری اعضای تیم ملی شمشیربازی ایران را در سه اسلحه سابر، اپه و فلوره دارد چرا که هم اکنون نیز در بخش بانوان و آقایان ملی‌پوش داریم.

دبیر کمیته حقوقی‌انضباطی فدراسیون شمشیربازی در پایان گفت: در مدت یک ماه گذشته طی حضور من به عنوان سرپرست استانی اقداماتی از جمله میزبانی مسابقات قهرمانی کشور در بخش بانوان و نیز انتخابی و اعزام تیم جوانان و نوجوانان در سه اسلحه اپه سابر و فلوره، میزبانی اردوی تیم ملی زیر ۲۳ سال کشور و همچنین انتخابیه تیم ملی در اصفهان و تخصیص زمین خانه شمشیربازی نجف‌آباد و اقدامات دیگری صورت گرفته که در ادامه نیز با تشکیل و فعال کردن کمیته‌های تخصصی هیئت استانی بتوانیم در حوزه نرم افزار نیز خدمت‌رسان جامعه تلاشگر و فعال شمشیربازی استان اصفهان باشم.

کد خبر 795269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.