رشد تصادفات موتورسیکلت‌سواران و عابران پیاده در ماه‌های اخیر

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به افزایش میزان تصادفات موتورسیکلت‌سواران با عابران پیاده در اصفهان، خواستار توجه بیشتر موتورسواران به قوانین راهنمایی و رانندگی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، علی اصغر زارع اظهار کرد: در ماه‌های اخیر شاهد رشد چشم‌گیر تصادفات میان موتورسیکلت‌سواران و عابران پیاده هستیم که عمده علت آن رعایت نکردن قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توسط موتورسیکلت سواران است.

وی نداشتن توجه به چراغ‌های راهنما، سرعت غیر مجاز و عبور از محل‌های ممنوعه را از جمله تخلفات موتور سواران اعلام کرد و افزود: یکی دیگر از مشکلات عمده، استفاده نکردن از کلاه ایمنی توسط موتورسیکلت‌سواران و نبود فرهنگ‌سازی مناسب برای رعایت حقوق عابران پیاده است.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان ادامه داد: لازم است موتورسیکلت‌سواران توجه بیشتری به مسیرهای مشخص شده برای عبور عابران داشته باشند و در زمان نزدیکی به تقاطع‌ها و محل‌های عبور عابران، سرعت خود را کاهش دهند، ضمن اینکه همکاری عابران پیاده نیز در رعایت قوانین عبور و مرور ضروری است تا از بروز حوادث تلخ جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی اصفهان در تلاش است با افزایش نظارت‌ها و برخورد با تخلفات ایمنی شهروندان را افزایش دهد، همچنین از شهروندان درخواست می‌شود تخلفات را به سامانه‌های پلیس گزارش دهند تا با متخلفان برخورد قاطع صورت گیرد.

کد خبر 795185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.