جریمه تغییر ارتفاع خودرو ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومان است/ رشد ۴۵ درصدی کشف پرونده‌های قاچاق

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از رشد ۴۵ درصدی کشف پرونده‌های قاچاق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی سبحانی‌فر امروز _یکشنبه هشتم مهر_ در نشست خبری فرماندهی انتظامی استان اصفهان ضمن عرض تسلیت شهادت سیدحسن نصرالله اظهار کرد: قاچاق کالا و ارز، جرم و فرایندی پیچیده و جهت‌دار بوده و درحال‌حاضر عموم کالاهای قاچاق، بخشی از یک باند قاچاق است.

وی افزود: یکی از معضلات بسیار بزرگ در این حوزه، خودروهای شوتی هستند و چند ۱۰ هزار خودرو از مبداهای متفاوت به مقاصد مختلف حرکت و با سرعت بالایی حجمی از کالای قاچاق را حمل می‌کنند که حرکت و فعالیت این خودروها ممکن است مخاطرات و حوادث بسیاری به همراه داشته باشد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: در استان اصفهان به منظور پیشگیری از قاچاق کالا اقدامات بسیار موثری صورت گرفته و طی شش ماه سال جاری در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیش از ۲۷۰ درصد توقیف خودروهای شوتی رشد داشته است.

سبحانی‌فر با اشاره به اینکه آیین‌نامه توقیف این خودروها اصلاح و ابلاغ شده است، ادامه داد: توقیف خودرو و نگهداری آن در پارکینگ به مدت شش ماه، مجازات ابتدایی در نظر گرفته شده برای این خودروها است و پس از آن فرایند قضایی رسیدگی به پرونده آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومان جریمه ایجاد تغییر در وضعیت خودرو مانند افزایش ارتفاع است، گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان اصفهان، این استان مسیر قاچاق و مسیر معکوس قاچاق است و تمرکز پلیس بر جرایم سازمان‌یافته قاچاق قرار گرفته است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اضافه کرد: شش ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیش از ۴۵ درصد پرونده‌های کشف کالای قاچاق افزایش داشته است که عمده آنها بالای پنج میلیارد تومان هستند و حدود ۱۵۰ درصد کشف پرونده‌های بالای پنج میلیارد تومان افزایش داشته است.

سبحانی‌فر افزود: به طور معمول، جرم قاچاق همراه با جرایم دیگری مانند فرار مالیاتی و پول‌شویی است، در واقع قاچاق، جرمی مولد به شمار می‌رود و تاکید می‌شود که بخش عمده قاچاق کشور، از طریق مبادی رسمی و به صورت رسمی از طریق اظهارنامه‌ها و اضافه‌بارها و مدارک مشابه است و وجه قاچاقی که در انزار عمومی دیده می‌شود، تنها بخش کوچکی از معضل قاچاق است.

کد خبر 795154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.