بیانیه شورای شهر اصفهان در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در ضاحیه بیروت

در پی جنایات رژیم صهیونیستی در بمباران مناطق مسکونی و کشتار غیرنظامیان در بیروت و منطقه ضاحیه، همچنین جنایت تروریستی شهادت سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، شورای اسلامی شهر اصفهان بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، متن بیانیه شورای اسلامی شهر اصفهان در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در ضاحیه بیروت و شهادت سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان به شرح زیر است:

«بسمه رب الشهدا و الصالحین

اُذِنَ لِلَّذِینَ یُقَٰتَلُونَ بِأَنَّهُمۡ ظُلِمُواْۚ وَإِنَّ ٱللَّهَ عَلَیٰ نَصۡرِهِمۡ لَقَدِیرٌ (حج ۳۹)

در روزهایی که جهان از یک سو نظاره‌گر وحشیانه‌ترین حملات رژیم سفاک و باند خونریز و قاتل صهیونیست علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه و لبنان و فلسطین و از سوی دیگر شاهد دفاع جانانه و استقامت وصف‌ناپذیر حماس وحزب‌الله است، خبر شهادت شهید جاوید، سید مقاومت، شاگرد مکتب امام خمینی (ره)، مرد رزم و پیکار و جنگ و دفاع و قیام، روحانی خستگی ناپذیر و بصیر، الگو و اسوه و محبوب قلوب مردم لبنان، ایران، فلسطین، یمن، عراق و ممالک اسلامی و عربی، مطیع ولایت امر مسلمین جهان، عالم جلیل القدر سیدحسن نصر الله، دبیر کل فقید حزب‌الله لبنان، چهره برجسته و تاثیرگذار تاریخ معاصر منطقه، همه مسلمانان را در بهت و اندوه فرو برد.

این شجره طیبه‌ای که از باوری عمیق و اعتقادی سترگ سرچشمه می‌گیرد یعنی شهادت در راه عزت و آزادی، با خون مجاهدان بالنده‌تر و شکوهمندتر می‌گردد.

شهداء راه فضیلت، شاگردان مکتب سید الشهداء حضرت اباعبدالله الحسین علیهم السلام اند.

دشمن اگرچه تشنه به خون گلوی ماست

در راه دوست کشته شدن آرزوی ماست

شهادت سلاله پاک پیامبر اسلام (ص)، سید مقاومت، از سه منظر حائز اهمیت است:

۱- خون این عالم مجاهد، فرزند حضرت زهرا سلام الله علیها دامن اسرائیل منحوس و رژیم جعلی و باند قاتل صهیونیسم را خواهد گرفت و سنت هستی بر پیروزی مؤمنین و مجاهدین استوار است.

إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی کُنتُمْ تُوعَدُونَ

بی تردید کسانی که گفتند: پروردگار ما خداست؛ سپس [در میدان عمل بر این حقیقت] استقامت ورزیدند، فرشتگان بر آنان نازل میشوند [و میگویند] مترسید و اندوهگین نباشید و شما را به بهشتی که وعده میدادند، بشارت باد.

۲- شهادت آن روحانی فرزانه و تمام مبارزان و جهادگران و شیعیان مبارز و بصیر و آنان که معتقد هستند زیبایی زندگی شهادت در راه خداست برای او که سالها در طلب این گونه زیستن و رفتن بود مایه خرسندی آن اسطوره مقاومت و خشنودی پویندگان طریق اوست که شهادت هنر مردان خداست و ما با شهادت به اوج حماسه ایثار و عرفان نائل می‌شویم. ما مفتخریم به اینکه سیدحسن نصرالله در راه آسایش و رفاه و عزت و مجد و عظمت مسلمین اعم از شیعیان و اهل تسنن و در راه آزادی ابنای بشر به شهادت رسید.

۳- این مسیر یعنی راه اسلام و قرآن، و راه مبارزه با طاغوت از شخص پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم تا تمامی ائمه اطهار علیهم السلام و پیروان ایشان، قائم به فرد نیست.

آن مادری که سیدحسن نصرالله اعلی الله مقامه را به اذن خدای تبارک و تعالی به دنیا آورد و آن خدایی که بعد از سالها مجاهدت، اکنون فیض شهادت را نصیب او نمود، بزرگ مردانی را در مقابل سفاک‌ترین رژیم خبیث و شرور به عرصه خواهد آورد. همانگونه که خون شهید سید عباس موسوی بر زمین نماند، خون این شهید سرافراز نیز بر زمین نخواهد ماند و مطمئناً راه و مکتب سیدمقاومت بیش از پیش پیشرو و تجلی بخش خواهد بود.

و اما بعد، اصفهان مهد فرماندهان شهید، که همیشه در حال تولد و تبلور و خلق حماسه و ایثار و رشادت بوده و هست، اینک مفتخر به شهادت فرزندی از قافله سرداران شهید است. شهید سرلشگر عباس نیلفروشان از سرداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که از این دیار سالها در دفاع مقدس، مجاهدی کم نظیر و در مبارزه با خشونت و جنایات رژیم غاصب صهیونیستی و جریان تکفیری داعش پیشگام و پیشتاز بود که در این حمله به همراه سید مقاومت بدست اشقیا و شیاطین مستولی بر عالَم، آمریکای جنایتکار و فرومایگان وابسته، به شهادت رسید.

ما اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان همدوش و همراه با امت حزب‌الله و مردم شریف و شهید پرور اصفهان شهادت سید حسن نصرالله و فرماندهان ارشد جبهه مقاومت و شهید نیلفروشان را به رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه‌ای مد ظله العالی و مردم مقتدر جمهوری اسلامی ایران، حزب‌الله، مردم و دولت لبنان، ملت‌ها و دولتهای عراق، یمن، فلسطین، سوریه و جهان اسلام تبریک و تسلیت عرض می‌نمائیم.

وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّن ذُکِّرَ بِآیَاتِ رَبِّهِ ثُمَّ أَعْرَضَ عَنْهَا إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنتَقِمُونَ

ستمکارتر از کسی که به وسیله آیات پروردگارش تذکر داده شود، سپس از آنها روی برگرداند، کیست؟ بیتردید ما از مجرمان انتقام میگیریم.

ان شاء الله با توکل به یگانه قادرعلیم و عنایت خاصه حضرت ولی عصر امام زمان (عج) با نابودی مجرمین عالم همه با هم به‌زودی در اولین قبله گاه مسلمین و معراجگاه پیامبر اسلام، اقامه نماز می‌نماییم.»

کد خبر 795105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.