بزرگ‌ترین مشکل استان اصفهان با اجرای عظیم‌ترین طرح مولدسازی رفع خواهد شد

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان گفت: بزرگترین مشکل استان یعنی پروژه تأمین آب شرب استان اصفهان با اجرای بزرگ‌ترین طرح مولدسازی کشور رفع خواهد شد.

ناصر یارمحمدیان در گفت‌وگو با ایمنا با تشریح اقدامات صورت گرفته درباره مصوبات هیئت عالی مولدسازی اظهار کرد: بزرگترین مشکل استان یعنی پروژه تأمین آب شرب استان اصفهان با اجرای بزرگترین طرح مولدسازی کشور رفع خواهد شد.

وی افزود: دولت به‌منظور تأمین بخشی از منابع مالی جهت تأمین اعتبار پروژه‌های نیمه‌تمام و تکمیل و بهره‌برداری از آن‌ها مصوبه سال ۱۴۰۰ را از سران قوا دریافت کرد که در راستای این مصوبه دولت مکلف شد منابع مالی خود را از محل فروش اموال مازاد یا مولدسازی به روش‌های مختلف تهاتر، مشارکت، اجاره و از محل دارایی‌های غیر مولد دولت تأمین کند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان تصریح کرد: یکی از بهترین شیوه‌های تأمین مالی غیرتورمی، مولدسازی است و ادارات کل امور اقتصادی و دارایی مجری این طرح در استان‌ها هستند.

یارمحمدیان افزود: در راستای فرایند مولدسازی اموال مازاد دستگاه‌های اجرایی دولتی در استان اصفهان تاکنون برای هشت ملک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان مجوز هیئت عالی مولدسازی کشور دریافت و برای دو ملک به ارزش بیش از ۳۵ همت مزایده برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه مزایده مذکور بزرگ‌ترین مزایده فروش اموال مازاد دولت در کشور است. گفت: منابع خاص از فروش این اموال در جهت تأمین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی استان همچون پروژه ماندگان مصرف خواهد شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان هدف از اجرای طرح مولدسازی را تبدیل دارایی‌های راکد و بی‌استفاده دولت به منابع مالی جهت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام استان به‌منظور انتفاع مردم استان اصفهان دانست و گفت: با فروش ملک مازاد شرکت آب منطقه‌ای موصوف به انبار لوله، اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه آبرسانی به ۱۴ شهرستان استان اصفهان با عنوان سامانه دوم آبرسانی به اصفهان بزرگ تأمین خواهد شد.

یارمحمدیان گفت: با فروش ملک مازاد شرکت آب منطقه‌ای استان موصوف به انبار شرکت نفت نیز اعتبار لازم برای تکمیل پروژه آبرسانی تأمین آب از مناطق جنوب اصفهان و سد ماندگان و پروژه‌های کوهرنگ ۳ و چشمه لنگان تأمین خواهد شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان عنوان کرد: تاکنون اقدام درباره مولدسازی ۱۳ ملک مازاد دولت در استان به ارزش بیش از ۶.۵ همت نیز نهایی شده و با ارسال مستندات به هیئت عالی مولدسازی کشور منتظر دریافت مجوز است.

لازم به ذکر است؛ مزایده بزرگ فروش ۲ ملک مازاد شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان در نهم مهر ۱۴۰۳ به پایان خواهد رسید و بازگشایی پاکت‌های پیشنهاد طبق قوانین مربوط به مزایدات از طریق سامانه ستاد ایران انجام خواهد شد.

کد خبر 795100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.