تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه‌های اصفهان و جامع علمی کاربردی امضا شد

تفاهم‌نامه دانشگاه اصفهان و دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان با محوریت فراهم کردن زمینه‌های مشترک همکاری‌های علمی، آموزشی و مهارتی منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از دانشگاه اصفهان، به‌منظور توسعه آموزش‌های مهارتی در جوار محیط‌های آموزش عالی، ارتقای دانش افراد و ایجاد مهارت‌های لازم و به فعالیت درآوردن استعدادهای نهفته در علاقه‌مندان به مهارت‌آموزی و به‌منظور احراز شغل، حرفه وکسب‌وکار در مشاغل گوناگون و ارتقای توانایی در ایشان برای انجام مهارت‌های شغلی و نیز در راستای رسالت دانشگاه اصفهان و دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان اصفهان این تفاهم‌نامه بین دانشگاه اصفهان و دانشگاه جامع علمی‌کابردی استان اصفهان، منعقد شد.

حسین هرسیج، رئیس دانشگاه اصفهان در این نشست، ضمن محکومیت جنایات رژیم غاصب و جنایتکار صهیونیستی در لبنان و غزه و سکوت کشورهای مدعی حقوق بشر اظهار کرد: حق علیه باطل پیروز و صهیونیسم از صحنه جهان حذف می‌شود.

وی با تاکید بر تجمیع بین علم و عمل برای موفقیت در پیشبرد اهداف دانشگاه افزود: تعامل بین دانشگاه اصفهان و دانشگاه جامع علمی و کاربردی می‌تواند راهکار خوبی برای تجمیع علم و عمل باشد.

رئیس دانشگاه اصفهان کسب مهارت برای دانشجویان را بسیار حائز اهمیت دانست و ادامه داد: دانشجویان در طول تحصیل خود باید علاوه‌بر توانمندی‌های آموزشی، برای کسب مهارت‌های شغلی نیز تلاش کنند و یکی از راه‌های تحقق این مهم، تعامل و همکاری دانشگاه با دانشگاه جامع علمی و کاربردی است.

هرسیج در ادامه همکاری دو دانشگاه را هم‌افزایی ظرفیت‌ها دانست و تصریح کرد: افزون‌بر تعاملات دو دانشگاه در زمینه‌های آموزشی و مهارتی می‌توان از ظرفیت‌های پژوهش و فناوری نیز بهره‌مند شد.

وی در ادامه افزود: دانشگاه اصفهان با برخورداری از رشته‌های فنی و مهندسی، علوم پایه و علوم انسانی ظرفیت‌های خوبی برای ارائه همکاری با دانشگاه جامع علمی و کاربردی را دارد.

غلامرضا مالکی نیز تصریح کرد: با توجه به ظرفیت دانشگاه اصفهان انعقاد این تفاهم‌نامه بیش از پیش احساس می شد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان در ادامه گفت: در سال جاری حدود ۳۰۰ عنوان برنامه درسی بازنگری شد و بر اساس مصوبات دانشگاه جامع علمی کاربردی، اشتغال‌پذیری دانش آموختگان بر اساس مهارتی که دارند، افزایش پیدا کرد.

غلامرضا مالکی، رئیس دانشگاه علمی‌کاربردی تصریح کرد: تضمین اشتغال یکی از طرح‌های جدید دانشگاه علمی کاربردی کشور است که با هدف بهبود کیفیت آموزش و ایجاد زمینه بهتر برای ورود دانش‌آموختگان به بازار کار در حال پیگیری است.

وی از آغاز به کار مرکز علمی کاربردی شهرک سلامت اصفهان در سال تحصیلی جدید با چهار کد رشته در زمینه تجهیزات پزشکی خبر داد و گفت: شهرک سلامت یکی از مراکزی است که طرح تضمین اشتغال در آن اجرا می‌شود به‌طوری‌که متعهد شده است که تعدادی از دانش‌آموختگان این مرکز را در همان شرکت یا مجموعه‌های وابسته به آن به کار گیرد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان گفت: با توجه به تجربه گران‌سنگ و اعتبار علمی دانشگاه اصفهان این تفاهم‌نامه می‌تواند بالندگی و پیشرفت بیشتری را در سطح استان فراهم آورد.

محمد فرامرزی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان نیز در این نشست ضمن تبیین اهمیت همکاری دو دانشگاه در توسعه مهارت‌آموزی دانش‌آموختگان اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی و کاربردی به‌عنوان یکی از زیرنظام‌های مهارتی که از ابتدا با هدف افزایش توان اشتغال‌پذیری دانش‌آموختگان راه‌اندازی شد با ماموریت مهارت محوری در حال فعالیت است. این ماموریت در حال تسری به دانشگاه‌های بزرگ کشور است.

وی هدف اصلی تفاهم‌نامه را فراهم آوردن زمینه مشترک مهارت‌های آموزشی در دو دانشگاه دانست و بر این مهم تاکید کرد.

گفتنی است، این تفاهم‌نامه در دو نسخه و ۸ ماده در تاریخ هفتم مهر ۱۴۰۳‬ با حضور معاون آموزشی دانشگاه اصفهان، مدیر آموزش‌های آزاد و الکترونیک دانشگاه، مدیر دفتر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه، کارشناس دفتر آموزش‌های آزاد و الکترونیک دانشگاه، رئیس دادگستری و برنامه‌ریزی درسی دانشگاه جامع علمی و کاربردی، رئیس اداره پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی و کاربردی، مدیر روابط‌عمومی دانشگاه جامع علمی و کاربردی، در محل دفتر حوزه ریاست دانشگاه اصفهان، به امضای طرفین قرارداد رسید.

کد خبر 795050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.