جدایی‌ام از تیم ملی تصمیمی حرفه‌ای است

سرمربی تیم ملی روئینگ گفت: از سال ۲۰۰۹ تا این لحظه یعنی به مدت ۱۵ سال در راس تیم‌های ملی حضور داشته‌ام و فکر می‌کنم در این مقطع جدایی از تیم ملی تصمیم حرفه‌ای باشد تا نیروهای جدید به تیم ملی روئینگ تزریق شوند و تصمیمات جدیدی برای هدایت این تیم اتخاذ شود.

افشین فرزام در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره جدایی خود از تیم ملی روئینگ اظهار کرد: از سال ۲۰۰۹ تا این لحظه یعنی به مدت ۱۵ سال در راس تیم‌های ملی حضور داشته‌ام و فکر می‌کنم در این مقطع جدایی از تیم ملی تصمیم حرفه‌ای باشد تا نیروهای جدید به تیم ملی روئینگ تزریق شوند و تصمیمات جدیدی برای هدایت این تیم اتخاذ شود.

وی درباره شرایط تیم ملی روئینگ افزود: در هرصورت شرایط در رشته روئینگ به دلیل کمبود امکانات همواره دشوار بوده است و این شرایط ادامه خواهد داشت تا زمانی‌که جداسازی به صورت جدی پیگیری شود و منابع جدید به این رشته ورزشی تزریق شود تا بلکه بتوان شرایط را بهبود بخشید.

سرمربی تیم‌ملی روئینگ درباره زمان خداحافظی خود با این تیم تصریح کرد: در صورتی که مشکل خاصی وجود نداشته باشد هفته آینده مسابقات قهرمانی آسیا در رده بزرگسالان به میزبانی سمرقند ازبکستان را پیش‌رو خواهیم داشت و اگر با درخواست جدایی من موافقت شود، این‌ تورنمنت آخرین حضور من در راس کادر فنی تیم ملی روئینگ خواهد بود.

وی پیرامون شرایط تیم ملی روئینگ برای این تورنمنت یادآور شد: تیم کیفی را به‌ مسابقات اعزام خواهیم کرد و با توجه به اینکه تنها دو یا سه هفته فرصت برای آماده‌سازی تیم داشتیم از شرایط خوبی برخوردار هستیم و می‌توانیم نتایج قابل قبولی را کسب کنیم.

فرزام درباره علت جدایی خود از تیم ملی روئینگ بیان کرد: در کنار رشته روئینگ خواهم بود، در طول ۱۵ سال با شش رئیس فدراسیون همکاری صادقانه داشته‌ام و این شیوه در آینده نیز ادامه‌ خواهد داشت، اما قصد دارم با جدایی از این رشته به وضعیت شخصی و خانوادگی خود بیشتر رسیدگی کنم.

وی درباره اقدامات کمک‌کننده به این رشته ورزشی عنوان کرد: دو اتفاق بزرگ باید برای رشته روئینگ رقم بخورد که کمبود آن در سال‌های گذشته به این رشته ورزشی لطمه‌ زده است؛ از یک‌سو شرایط اقتصادی زمینه اعزام‌های کیفی را فراهم کرد که در رشته روئینگ منجر به از دست دادن پشتوانه‌ها شد، چراکه به دلیل تعدد اعزام‌ها کمیت از دسترس ما خارج شد، از همین‌رو باید تدابیری اندیشیده‌ شود که از این پس تیم ملی روئینگ در قالب دو تیم «الف» و «ب» فعالیت کند تا این دو تیم در رقابت‌ با یکدیگر بتوانند سطح خود را ارتقا دهند.

سرمربی تیم ملی روئینگ اضافه کرد: در مرحله دوم باید استعدادیابی صورت بگیرد، همان‌طور که‌ می‌دانید ورودی‌های تیم ملی شامل سه ورودی هیئت‌های استانی، استعدادیابی و تیم ملی جوانان می‌شود که در میان آن‌ها استعدادیابی باید تقویت شود تا تعداد نفرات بسیاری را برای رشته روئینگ در اختیار داشته باشیم، در حال حاضر جامعه آماری رشته‌ روئینگ بسیار کاهش پیدا کرده است و باید نفس تازه‌ای به این رشته دمیده شود.

وی درباره پتانسیل تیم‌های ملی خاطرنشان می‌کند: در سال‌های گذشته نشان داده‌ایم در بخش بانوان عملکرد قابل توجهی داریم و بدون تردید می‌توانیم همین پتانسیل‌ را با ظرفیت چندبرابری هدایت کنیم تا کیفیت تیم افزایش پیدا کند.

فرزام تصریح می‌کند: در بخش آقایان نیز تا حدودی از شرایط ایده‌آل خود فاصله گرفته‌ایم، چراکه در این بخش بحث معیشتی و اقتصادی برای ورزشکاران روئینگ مطرح است و از همین‌رو قایقرانان اگر احساس مطلوبی نداشته باشند، این رشته ورزشی را رها خواهند کرد.

سرمربی تیم ملی روئینگ تاکید کرد: این‌ها مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد، چراکه رشته روئینگ نشان داده است توان المپیکی شدن و مدال‌آوری در بازی‌های آسیایی را دارد و اگر مشکلات برطرف شود در المپیک بعدی ورزشکاران این‌ رشته به مدال دست‌ پیدا خواهند کرد.

به گزارش ایمنا، طی روزهای گذشته اخباری پیرامون کناره‌گیری افشین فرزام از هدایت تیم ملی روئینگ به گوش می‌رسید و حالا پس از تایید این خبر توسط وی به نظر می‌رسد فرزام در تقابل با ازبکستان آخرین حضور خود در تیم ملی روئنیگ را تجربه خواهد کرد.

کد خبر 795015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.