لزوم اجرای پروژه «شهر هنر» در اصفهان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: اکنون ارتباطات خوبی میان ما و فرمانداران و شهرستان‌ها برا قرار است، اگر حضورمان کمرنگ است اما ارتباط مرتب داریم و از همین جهت خواهش می‌کنم اگر مسئله‌ای پیش می‌آید همان روز اطلاع دهید

به گزارش خبرگزاری ایمنا، صبح امروز_ هشتم مهر ماه_ نشست صمیمی اصحاب رسانه با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان برگزار شد؛ در این نشست سید مهدی سیدین‌نیا با بیان یکی از ضعف‌های موجود در اصفهان اظهار کرد: موضوع تشکیل شورای اطلاع رسانی دولت که دبیری آن با اداره ارشاد و ریاست آن با معاون سیاسی استانداری است تشکیل نشده است.

وی ادامه داد: در نشستی قرار شد جلسه مدیران با اصحاب رسانه به‌صورت فصلی تشکیل شود تا هر مسئله‌ای در این شغل، حرفه و وظیفه‌ای که بر عهده طرفین است در آنجا گفته، پیگیری، راه حل داده شود و در شورای اطلاع رسانی این مسائل تکمیل و دنبال شود؛ اما متأسفانه این جلسه به رغم پیگیری‌ها تشکیل نشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه هرچیزی که به ما مربوط شود را حتماً انجام خواهیم داد، تصریح کرد: اکنون ارتباطات خوبی میان ما و فرمانداران و شهرستان‌ها برا قرار است، اگر حضورمان کمرنگ است اما ارتباط مرتب داریم و از همین جهت خواهش می‌کنم اگر مسئله‌ای پیش می‌آید همان روز اطلاع دهید و ما را مطلع کنید تا همان امروز بیان شود، افراد توجیه شوند و پیگری‌ها انجام شود.

وی افزود: جلوگیری از حضور خبرنگار در جلسه نه تنها عرف نیست بلکه قانونی هم نیست و ما می‌توانیم دلیل بخواهیم و پیگیری کنیم.

سیدین‌نیا با بیان اینکه تشکیل شورای اطلاع رسانی و نشست اصلی می‌تواند بخشی از مشکلات را حل کند، گفت: ما مجری قانون هستیم و هرچه قانون در حوزه برخورد و فرآیند کار بگوید را باید انجام دهیم..

وی اظهار کرد: گاهی اوقات مدیران برای اینکه چیزی را از سر خود باز کنند آن را حواله به مدیریت‌ها و سایر چیزها می‌دهند در همین راستا باید مطالبات ادامه داشته باشد. همچنین من باب موضوعات مطرح شده در جلسه امروز با مسئول مرتبطه صحبت خواهیم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: واقعیت این است که مسئولان باید پاسخ دهند و این تاکید رهبری و قانون است؛ اگر نخواهند به هر دلیلی پاسخگو باشند شما با کمک ابزار خبر و ما با کمک ابزار قانون می‌توانیم پیگیری کنیم.

وی با اشاره به پروژه شهر هنر تصریح می‌کند: مطالعات ایده شهر هنر ۱۰ سال است انجام شده و جزو مطالباتی است که باید در اصفهان انجام شود؛ همچنین رونمایی از مطالعات آن ۱۰ سال پیش در حوزه هنری انجام شد و شهری است که بین ۸۰۰ تا هزار هکتار زمین می‌خواهد و سرمایه‌گذار نیز وجود دارد اما دولت‌ها اقدام و همکاری نکردند؛ از طرفی شهریار، شیراز، تبریز و تهران نیز خواهان این پروژه بودند اما ما مقاومت کردیم که این پروژه اینجا انجام شود.

سیدین‌نیا افزود: این اواخر پروژه در وزارت ارشاد به جاهای خوبی رسیده است و در حال گرفتن مصوبه شورای هنری کشور است؛ همچنین قرار بود بخشی از بودجه آن از یک درصد بودجه شرکت‌های دولتی که عدد آن تقریباً امسال ۳۷ هزار میلیارد تومان است تامین شود و اگر شرکتی آن را برای حوزه فرهنگ پرداخت نکند خزانه‌داری کشور می‌تواند از حساب این شرکت‌های دولتی همچون بانک‌ها و امثال آن مبلغ را برداشت کند.

وی گفت: آنقدر که در کشور دنبال این پروژه هستند خود اصفهانی‌ها پیگیر نیستند در همین راستا به یک همکاری و همدلی در اصفهان نیازمند هستیم. همچنین لازم به ذکر است که این پروژه با ۳۰ هزار میلیارد از طرف دولت و با همین عدد از طرف بخش خصوصی با ایجاد ۳۰ هزار شغل و یک شهر تولیدی رویدادی خیلی خاصی است که بحث تمدنی دارد و از لحاظ معماری خیلی جذاب خواه بود؛ این پروژه جزو ضروریات اصفهان است چراکه دوره صنعت گذشته و این شهر می‌تواند پاسخگوی ۲۰ میلیون توریست در سال باشد و امیدواریم این اتفاق رقم بخورد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به هنرستان هنرهای زیبا اظهار کرد: اوضاع مدرسه هنرستان هنرهای زیبا خیابان شهید مطهری خوب نیست در همین راستا کارشناسی‌ها انجام شده، از میراث جهت تهیه گزارش آمدند و پیگیر بودجه آن طبق قول‌هایی که برای تامین اعتبار بنا در حدود ۱۵ میلیارد برای مرمت اساسی نیاز دارد در سال‌های گذشته داده بودند بودیم.

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۵ میلیارد برای مرمت این بنا لازم است، ادامه داد: همیشه گفتیم طوری مرمت کنید تا ۵۰ سال آینده کاری نداشته باشید و قطعاً این کار باید هرچه زودتر انجام شود چراکه هر یک روز تاخیر آسیبی به این میراث که هویت و ثبت ملی ما است می‌زند.

سیدین‌نیا با بیان اینکه اکنون کارهای کارشناسی بنا در حال انجام شدن است تا یک جوری مرمت کنیم که تا ۵۰ سال آینده کاری نداشته باشیم، تصریح کرد: ۷۰۰ میلیون تومان مبلغی است که برای فرایند انجام این کار در نظر گرفته شده و در بودجه ۱۴۰۳ که هنوز تخصیص موافقت نامه آن امضا نشده ذکر شده است؛ از طرفی صحبت‌هایی با وزارتخانه داشتیم تا خود وزارتخانه هم بودجه‌ای بدهد و در سفرهایی قرار شد چند میلیارد کمک کنند که تحقق نیافت.

وی با اشاره به اینکه مشکل جذب نیروی انسانی از معظلات ارشاد است، افزود: امسال هفت مجوز برای کل استان جهت جذب نیروی انسانی گرفته شد که شش مورد آن برای غرب اصفهان و یکی از آن برای اداره کل بود، اما این مورد نیز تحقق نیافت و با تغییر دولت این فرآیند متوقف شد؛ لازم به ذکر است که از پارسال تاکنون از پرسنل‌های ما مرتب بازنشسته می‌شوند و جایگزینی ندارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان تبدیل به بنگاه اقتصادی شده است، گفت: جذب نیروی انسانی متخصص از معضلات ارشاد است که دارد با آن دست و پنجه نرم می‌کند.

وی با بیان اینکه باید مدافع خبرنگاران باشیم، گفت: امیدواریم در دوره ما مراحل کار پروژه مسکن خبرنگاران به خوبی رقم بخورد و به انجام برسد چراکه مراحل قانونی آن پیش رفته است و طبق توافقنامه‌ای که با مسکن انجام شده پیگیری حل آن خواهیم بود. همچنین کارت خبرنگاران و رتبه‌بندی را با کمک متخصصین و افراد پیشکسوت انجام خواهیم داد.

سیدین‌نیا اظهار کرد: اصفهان از ظرفیت خوبی برخوردار است چراکه خداوند به این سرزمین استعداد ویژه‌ای برای حل مسائل داده، در همین راستا خواهش می‌کنم که همدل و همراه باشید و از مدیران می‌خواهم که صبور باشند تا طبق قانون پیش برویم و ضرر و زیانی به جامعه در طی فرآیند کار نخورد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: شما باید با قلم به میدان بیایید و موضوعات را باز کنید.

سیدین‌نیا گفت: این نظام حرکت خود را ادامه می‌دهد و خداوند از خون هایی که ریخته شده نمی‌گذارد؛ ما به سمت پیشرفت در حرکت هستیم و می‌توانیم هزینه‌های این مسیر را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه امید من به شما زیاد است که به میدان بیایید، مطالبه کنید و نقد منصفانه داشته باشید، اظهار کرد: ما به پیروزی نزدیک هستیم و قطعاً باید اسرائیل محو شود چراکه در شاخه‌ای از این پیروزی بحث توریست که یک قیام است افراد می‌توانند به خاور میانه بیایند و راحت‌تر ارتباطات صورت گیرد اما با این اوضاع باید ملت‌ها بیدار شوند و خودشان بایستند.

کد خبر 795013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.