افزایش فوق‌العاده ویژه فرهنگیان و خدمتگزاران باید در دستور کار جدی باشد

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: هیچ کلاسی نباید بدون معلم باقی بماند و افزایش فوق العاده ویژه فرهنگیان و خدمتگزاران باید در دستور کار جدی باشد و برای آن بودجه لازم تدبیر شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از آموزش‌وپرورش، علیرضا کاظمی ضمن تسلیت شهادت سیدحسن نصرالله، با اشاره به بازگشایی مدارس اظهار کرد: مهر آرام و کم دغدغه‌ای را با کمک همکاران آغاز کردی و ضروری است، کارگروه مهر ۱۴۰۴ با قید فوریت تشکیل شود تا موانع احتمالی شناسایی و رفع شود.

وی از تشکیل کارگروهی با عنوان رصد برای نظارت و استمرار ساماندهی نیروی انسانی برای مهر ۱۴۰۴ خبر داد و افزود: در این زمینه باید نقشه راهی از سوی اعضای ستاد و کارگروه تشکیل شود.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به چند تکلیف در این زمینه گفت: تعیین و ارائه تقویم اجرایی جذب و به‌کارگیری نیروی انسانی برای سال آینده و مکاتبات و پیگیرهای مرتبط با آن، پیگیری تعیین تکلیف نیروهای خرید خدماتی، نیروهای نهضتی و بازبینی و بازنگری تقویم اجرایی برگزاری آزمون‌ها و امتحانات، از مهم‌ترین موارد این جلسه بود.

کاظمی با اشاره به حوادث اخیر در آموزش‌وپرورش بر تهیه دستورالعملی مبنی‌بر تعمیر، نگهداری و ایمنی ساختمان و فضاهای آموزشی و ابلاغ آن به مدیران استان‌ها تاکید و تصریح کرد: نباید شاهد تکرار حوادث اخیر درباره مدارس کشور باشیم و در این زمینه حساسیت بالایی داریم و مجدانه پیگیر خواهیم بود.

وی درباره بودجه ۱۴۰۴ ادامه داد: باید سهم بودجه آموزش‌وپرورش از ۱۰.۱ درصد حداقل به ۱۵ درصد افزایش پیدا کند، زیرا در تکالیف برنامه هفتم توسعه تکالیفی برای آموزش‌وپرورش مشخص شده که نیازمند بودجه‌بندی است، همچنین افزایش فوق‌العاده ویژه فرهنگیان و خدمتگزاران باید در دستور کار جدی باشد و برای آن بودجه لازم تدبیر شود.

وزیر آموزش‌وپرورش با تاکید بر اینکه هیچ کلاسی نباید بدون معلم باقی بماند، گفت: به صورت تصادفی با مدیران مدارس و مناطق گفت‌وگو و پیگیر وضعیت نیروی انسانی هستم.

وی وظایف و مأموریت‌های کارگروه‌های کیفیت بخشی به مدارس دولتی، برنامه درسی، بودجه ۱۴۰۴ توسعه عدالت آموزشی، مولدسازی، اقدام برنامه هفتم، اجرایی‌سازی نقشه راه سند تحول بنیادین، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی، مهارت‌آموزی، رصد و نظارت و تداوم منابع انسانی، تیمز و پلز و کاهش تراکم کلاس‌های بالای ۳۵ نفر را تبیین و تشریح کرد.

کد خبر 794991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.