ترس از باخت اصلی‌ترین دلیل کاهش کیفیت لیگ برتر!

کارشناسان فوتبال بر این باور هستند که ترس از باخت در بازی‌های مهم و نداشتن امنیت شغلی برای مدیران و مربیان لیگ اصلی‌ترین دلیل کاهش کیفیت لیگ برتر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هفته ششم لیگ برتر فوتبال شب گذشته به پایان رسید. در هفته‌ای که گذشت، چهار نماینده آسیایی ایران به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدارها می‌تواند آماده‌سازی خوبی برای بازی‌های آسیایی باشد.

سپاهان که در ورزشگاه فولادشهر میزبان تراکتور بود، با یک گل مغلوب تیم اسکوچیچ شد. تراکتور در این مسابقه ۶۰ دقیقه با یک بازیکن کمتر نسبت به سپاهان بازی کرد و توانست با همان شرایط به این تیم گل بزند و از اندوخته اندک خود دفاع کند.

شهرآورد ۱۰۴ پایتخت نیز پر از حاشیه بود که در نهایت با اشتباه رامین رضائیان و فرصت‌طلبی سعید مهری با نتیجه یک بر صفر به سود قرمزپوشان پایتخت به پایان رسید.

البته کیفیت پایین هفته ششم لیگ برتر تنها به عملکرد ضعیف تیم‌های مدعی بر نمی‌گردد و سایر تیم‌ها نیز در جدال‌های خود با هدف کسب تساوی یا نباختن به رقبای خود پا به میدان گذاشتند و حاصل این تفکری که در تمام تقابل‌های هفته ششم توسط مربیان اجرا شد به ثمر رسیدن تنها شش گل در هشت بازی بود.

استقلال دست و پا بسته بود! پرسپولیس راحت بازی کرد

محمدرضا مهدوی، کارشناس فوتبال درباره شهرآورد ۱۰۴ به خبرنگار ایمنا می‌گوید: پرسپولیس نسبت به استقلال راحت‌تر بازی کرد، همچنین اعتقاد دارم استقلال دست و پا بسته بود، چراکه حواشی بسیاری به سراغ این تیم آمده است.

وی می‌افزاید: استقلال با این سبک بازی نمی‌تواند نتیجه مطلوبی بگیرد، این تیم باید روی حفظ توپ و انتقال سریع‌تر کار کند تا بتواند در آسیا هم بدرخشد.

این کارشناس درباره عملکرد پرسپولیس اضافه می‌کند: پرسپولیس با کیفیت بازی کرد؛ بازیکنان به‌ موقع به حملات اضافه می‌شدند و با شوت‌ها و پاس‌های پر تعداد توانستند پیروز میدان شوند.

از تیم‌های متمول بیشتر از این انتظار می‌رفت

مهدوی درباره عملکرد سپاهان در هفته ششم بیان می‌کند: از دو تیم سپاهان و تراکتور تبریز انتظار بیشتری داشتیم، این دو تیم بازیکنان با کیفیتی را در اختیار دارند و انتظار می‌رفت که شاهد مسابقه پرگل‌تری باشیم.

وی خاطرنشان می‌کند: ترس از نباختن و نتیجه‌گرایی صرف در تیم‌ها موجب شده تاکتیک‌ها در زمین به‌ درستی اجرا نشود، وقتی یک تیم حمله می‌کند، تیم مقابل در لاک دفاعی فرو می‌رود. در چنین مواقعی، تیم‌ها باید بازیکنان "سدشکن" داشته باشند تا بتوانند تاکتیک حریف را پیش‌بینی کنند و از فشار خارج شوند، اما در لیگ برتر هیچ‌گاه بازیکنان به یک‌سوم دفاعی حریف اضافه نمی‌شوند؛ به همین دلیل تعداد گل‌هایی که رد و بدل می‌شود پایین هستند در واقع مربیان به جای ارائه فوتبال هجومی با هدف نباختن پا به میدان می‌گذارند.

ترس از باخت اصلی‌ترین دلیل کاهش کیفیت لیگ برتر!

هفته خوبی را پشت سر گذاشتیم

وی اضافه می‌کند: از نظر من به لحاظ فنی، هفته خوبی را پشت سر گذاشتیم چراکه بیشتر بازی‌ها برنده داشت و کمتر جدالی با نتیجه تساوی به پایان رسید، به طور کلی فوتبال با داشتن برنده و بازنده جذاب‌تر است و امیدوارم در آینده شاهد به ثمر رسیدن گل‌های بیشتری باشیم.

دربی ۱۰۴ سرد و بی‌کیفیت بود!

علیرضا نیکبخت واحدی، کارشناس فوتبال درباره شهرآورد پایتخت به خبرنگار ایمنا می‌گوید: شهرآورد ۱۰۴ بازی تماشاگرپسندی نبود چراکه موقعیت خاصی که تماشاگران را به وجد بیاورد در آن وجود نداشت، دربی باید هیجان زیادی داشته باشد تا تماشاگر به وجد بیاید.

وی می‌افزاید: برخلاف سایر نقاط دنیا، در ایران بازی‌های حساس کم‌گل است و جایگاه متزلزل مربیان دلیل اصلی این موضوع است، در لیگ برتر مربیانی داریم که در هفته سوم تهدید به برکناری می‌شوند در واقع مدیران باشگاه‌ها تنها منافع خود را در نظر می‌گیرند و مربیان نیز مساوی را به شکست ترجیح می‌دهند از همین‌رو تاکتیک‌های دفاعی را به تیم‌ها دیکته می‌کنند.

اینگونه نمی‌توان فوتبال باکیفیت انتظار داشت

این کارشناس فوتبال تاکید می‌کند: تا زمانی که مدیران و مربیان لیگ برتر امنیت شغلی نداشته باشند و تنها به مساوی گرفتن قانع باشند، نمی‌توان انتظار داشت که کیفیت بازی‌ها بالا برود. لیگ برتر نیازمند تفکر هجومی و اعتماد به توانمندی بازیکنان جوان است تا فوتبال ایران بتواند به سطح بالاتری دست پیدا کند.

به گزارش ایمنا، همانطور که کارشناسان فوتبال کشورمان اشاره کردند هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر از کیفیت چندان مطلوبی برخوردار نبود و این موضوع دلیل مستقیمی با نتیجه‌گرایی مربیان دارد چراکه آن‌ها با هدف کسب حداقل نتیجه به مصاف رقبای خود می‌روند.

کد خبر 794986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.