پاکسازی زمین‌های بایر برای رفع مشکلات زیست‌محیطی منطقه ۹ اصفهان

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: اراضی بایر و زمین‌های خالی رها شده در محدوده شهرداری این منطقه به‌منظور رفع مشکلات زیست‌محیطی توسط عوامل معاونت خدمات شهری پاک‌سازی شد.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرگزاری ایمنا اظهار کرد: پاک‌سازی زمین‌های بایر و بی‌دفاع شهری و جمع‌آوری بیش از ۱۲۰ سرویس کامیون و خاور، شاخه و برگ، خاک و نخاله‌های ساختمانی با هدف رفع مشکلات زیست‌محیطی و آراستن چهره و منظر شهری انجام شد.

وی با اشاره به تداوم عملیات پاک‌سازی زمین‌های بایر و قطعات خالی افزود: پاک‌سازی و هم‌سطح‌سازی زمین‌های بایر با هدف ارتقای سلامت و بهداشت محیط شهری، رفع مشکلات زیست‌محیطی و آراستن چهره و منظر شهری، همچنین تأمین رفاه و آسایش شهروندان در دستور کار این منطقه قرارگرفته است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با تاکید بر اهمیت ساماندهی زمین‌های بایر گفت: با توجه به کثرت این زمین‌ها و همجواری آن با بافت‌های مسکونی، پاک‌سازی و نخاله‌برداری آن‌ها به‌صورت مستمر انجام می‌شود.

قاضی‌عسگر با بیان اینکه در ماه جاری بیش از ۱۳ هکتار تسطیح در زمین‌های خالی صورت پذیرفته است، ادامه داد: با توجه به اینکه زمین‌های خالی سیمای بصری شهر را مخدوش می‌کند و اگر از وجود زباله، خاک و نخاله پاک‌سازی نشود، محلی برای فعالیت حشرات و جوندگان موذی می‌شود و سلامت شهروندان را به خطر خواهد انداخت.

وی تصریح کرد: طی ماه جاری ۳۰ سرویس کامیون، ۹۰ سرویس خاور نخاله، ضایعات، شاخه و برگ با تناژ بیش از ۷۵۰ تن در راستای حفظ سیما و منظر شهری و کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی جمع‌آوری‌شده است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان از شهروندان خواست از ریختن زباله، خاک و نخاله در زمین‌های خالی خودداری کنند تا با همراهی یکدیگر شهری پاک و زیبا داشته باشیم.

کد خبر 794984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.