امیرحسین مزروعی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مرکز تماس (Call Center) در ارائه خدمات شهری و اجتماعی نقش اساسی دارد و برای فرهنگسازی برای رفع مشکلات عمومی جزو ضروریات امروز جوامع شهری محسوب می شود که از شهریور سال جاری آغاز به کار کرده است.
وی افزود: از ابتدای تیر تا پایان مرداد سال جاری ۳۱ هزار و ۷۱۲ درخواست کتبی در قسمت پشتیبانی سامانه «اصفهان من» از طریق مناطق پانزدهگانه شهرداری اصفهان درباره مسائل شهرسازی الکترونیک ثبت شده است.
مدیر شهرسازی الکترونیک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان تصریح کرد: نیاز امروز شهرداریها ارتباط نزدیک و پیوسته با شهروندان همزمان با پیشرفت فناوری ارتباطات مقوله جدیدی را به نام مرکز تماس (Call Center) بهوجود آورده است که نهتنها امکان ارتباط دائمی و همهجانبه شهروندان با شهرسازی را فراهم میکند، بلکه ابزاری کامل برای مدیریت ارتباطات را مهیا میسازد.
مزروعی با بیان اینکه در پرتو حرکت به سمت دولت الکترونیک و تجارت الکترونیک، ماهیت و چگونگی سرویسهای ارائه شده به شهروندان نیز تغییر کرده است، عنوان کرد: گسترش امکانات ارتباطی در کشور این ضرورت را ایجاد کرده است که تماس، راههای ارتباطی و سرویسهای گوناگونی را نیز ارائه کند.
وی یکی از مهمترین ویژگیهای یک مجموعه موفق را رفع مشکل یا درخواست شهروند در نخستین تماس با مجموعه اعلام کرد و گفت: هر مرکز تماسی که بتواند نیاز و خواسته متقاضیان خود را در زمان تماس اولیه رفع کند، مرکز تماس موفقتری است.
مدیر شهرسازی الکترونیک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: مرکز تماس اغلب بخش بزرگی در یک سازمان است که کارمندان بهعنوان نماینده (اپراتور) در مرکز آن حضور دارند؛ کارمندان این مرکز، تماسهای تلفنی را پاسخ میدهند یا تماس برقرار میکنند.
مزروعی ادامه داد: بخش مهمی از شرکتهای خدماتی اپراتورهایی است که پاسخگوی تماسهای تلفنی ورودی به سازمان هستند، پیش از این چنین امکانی در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان مهیا نبوده است.
نظر شما