تحلیل صهیونیست‌ها از قدرت نظامی و موشکی حزب‌الله

تحلیلگر صهیونیست اظهار کرد: با وجود ترور «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان قدرت نظامی و زرادخانه موشکی حزب‌الله همچنان پابرجا است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، یک تحلیلگر صهیونیست اظهار کرد که با وجود ترور «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان قدرت نظامی و زرادخانه موشکی حزب‌الله همچنان پابرجا است.

«کارمیت والنسی» تحلیلگر صهیونیست در اندیشکده امنیت رژیم صهیونیستی امروز _یکشنبه هشتم مهر_ در واکنش به ترور سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: درست است که حزب‌الله بسیار ضربه سختی خورده است، اما فراموش نکنیم که قدرت نظامی پیشرفته حزب‌الله و زرادخانه موشکی و راکتی آن همچنان موجود است.

وی افزود: به هر حال، اسرائیل باید راهبرد هوشمندانه‌ای را در پیش بگیرد که به تحقق هدف نهایی این جنگ یعنی بازگرداندن اسرای (صهیونیست) از نوار غزه منتهی شود.

از سوی دیگر، «گادی شمنی» ژنرال ذخیره ارتش رژیم در خصوص انجام حمله زمینی احتمالی به لبنان گفت: تنها با حملات هوایی نمی‌توان دشمن را شکست داد.

در همین حال، روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت: ارزیابی ها نشان می دهد که ارتش اسرائیل با کمبود حدود ۱۰ هزار نظامی برای مقابله با جنگ چند جبهه‌ای و به علت خستگی در صفوف خود (به‌خاطر یک‌سال جنگ) روبه‌رو است.

حزب‌الله لبنان روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سید حسن نصرالله در حمله جنایتکارانه عصر جمعه به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسیده است.

در این حمله، مقاومت اسلامی لبنان مواضع نظامی و شهرک های صهیونیست‌نشین در سرزمین‌های اشغالی را آماج حملات موشکی خود قرار داده است. صبح امروز، یکشنبه و در آخرین موج حملات موشکی حزب‌الله، پنج فروند موشک به منطقه طبریا در شمال سرزمین‌های اشغالی شلیک شد.

کد خبر 794949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.