بزرگ‌ترین رویدادهای معماری شهری جهانی ۲۰۲۴

رویدادهای مهم مختلفی از سپتامبر تا دسامبر ۲۰۲۴ در سراسر جهان رخ می‌دهد که افق‌های جدیدی در چشم‌انداز معماری ایجاد می‌کند تا پاسخگوی چالش‌های جامعه امروزی باشد؛ از مجمع جهانی شهری قاهره متمرکز بر اقدامات پایدار محلی تا پروژه‌های معماری که در جشنواره جهانی معماری سنگاپور برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، معماری به عنوان یک هنر و علم تأثیرگذار در دنیا، همواره پاسخگوی چالش‌های جهانی بوده است؛ از چالش‌های زیست‌محیطی گرفته تا نیاز به فضاهای زندگی بهتر، معماران و طراحان شهری در تلاش هستند تا با ایده‌های نوآورانه و پایدار پاسخگوی این نیازها باشند، در این راستا رویدادهایی چون جشنواره‌ها، دوسالانه‌ها، هفته‌های طراحی و نمایشگاه‌ها برگزار می‌شود که نقش مهمی در شکل‌دادن به آینده این حرفه ایفا می‌کنند.

گردهمایی‌های معماری نه‌تنها بستر مناسبی برای نمایش طراحی‌های مدرن و پیشرفته فراهم می‌کند، بلکه مکانی را برای گفت‌وگوی انتقادی درباره اثرات محیط ساخته‌شده در جامعه و کره زمین تشکیل می‌دهد که تبادل ایده‌های نوآورانه، کاوش در شیوه‌های پایدار و تقویت همکاری میان معماران، طراحان و برنامه‌ریزان شهری را تسهیل می‌کند.

بزرگ‌ترین رویدادهای معماری شهری جهانی ۲۰۲۴

رویدادهای مهمی در سطح جهانی از سپتامبر تا دسامبر ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد که به تعامل جامعه معماری کمک می‌کنند. در ادامه بعضی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین رویدادها در این بازه زمانی معرفی می‌شود که هر کدام بر موضوعاتی همچون پایداری، طراحی انسان‌محور و همکاری‌های بین‌مللی تمرکز دارد.

انجمن مجمع جهانی شهری WUF12، قاهره | مصر

دوازدهمین نشست مجمع جهانی شهری (WUF۱۲) از چهار تا هشتم نوامبر ۲۰۲۴ با تمرکز بر موضوع «همه‌چیز از خانه شروع می‌شود: اقدامات محلی برای شهرها و جوامع پایدار» در قاهره برگزار می‌شود. هدف از این نشست، تمرکز بر محلی‌سازی اهداف توسعه پایدار (SDGs) از طریق توانمندسازی ذی‌نفعان محلی و تقویت مشارکت شهروندان است. این رویداد در تلاش است تا از طریق گفت‌وگوها و کارگاه‌ها، به حل چالش‌های جهانی نظیر تغییرات اقلیمی و نابرابری بپردازد.

بزرگ‌ترین رویدادهای معماری شهری جهانی ۲۰۲۴

هفته طراحی دبی | امارات متحده عربی

هفته طراحی دبی، بزرگترین جشنواره طراحی خاورمیانه است که استعدادهای منطقه‌ای و امکانات طراحی را از طریق نمایشگاه، گفت‌وگو و کارگاه به نمایش می‌گذارد. این رویداد با برجسته کردن موقعیت دبی به عنوان یک مرکز طراحی، شامل نمایشگاه طراحی برای طرح‌های نوآورانه در خاورمیانه است و با مشارکت سازمان طراحی مناطق دبی و فرهنگ دبی برگزار می‌شود.

جشنواره پایتخت طراحی جهانی، سن دیگو | ایالات متحده آمریکا

سن دیگو و تیجوانا در مکزیک به‌طور مشترک به عنوان پایتخت طراحی جهانی ۲۰۲۴ نام‌گذاری شده‌اند که نخستین نام‌گذاری دو ملیتی در تاریخ است و تعهد آن‌ها به طراحی انسان‌محور و همکاری فرامرزی را برجسته می‌کند. این شهرها قصد دارند منطقه ۷.۱ میلیون نفری خود را از طریق طراحی نوآورانه تغییر دهند و یک برنامه هیجان‌انگیز هفت‌روزه شامل گفتمان، کارگاره و اجرای پروژه‌های تعیین‌شده را با تمرکز بر طراحی فراگیر در سال ۲۰۲۴ ارائه کنند.

بزرگ‌ترین رویدادهای معماری شهری جهانی ۲۰۲۴

دوسالانه Manifesta15، بارسلونا | اسپانیا

هدف رویداد Manifesta۱۵ ایجاد پروژه‌های مشترک در برنامه‌ریزی شهری و هنرهای اجتماعی، بررسی ارتباط جوامع متروپولیتن و درون‌شهری است که بر اتصال جوامع شهری و درون‌شهری از طریق مداخلات هنری و ساختارهای شهری نوآورانه تمرکز دارد.

جشنواره جهانی معماری، سنگاپور | سنگاپور

جشنواره جهانی معماری (WAF) از ششم تا هشتم نوامبر ۲۰۲۴ در سنگاپور برگزار می‌شود و دارای یک برنامه زنده داوری پروژه‌های معماری است که جوایز منحصربه‌فردی را به فینالیست‌ها می‌دهد. این جشنواره فرصتی برای حضور شرکت‌کنندگان در سمینارهای آموزشی و تعامل و تبادل نظر با متخصصان صنعت ارائه می‌دهد.

بزرگ‌ترین رویدادهای معماری شهری جهانی ۲۰۲۴

هفته طراحی هلند، آیندهوون | هلند

هفته طراحی هلند ۲۰۲۴ (DDW۲۴) از نوزدهم تا بیست‌وهفتم اکتبر در آیندهوون برگزار می‌شود که به بررسی آینده طراحی با محوریت پایداری و نوآوری می‌پردازد و شامل نمایشگاه‌هایی از طراحی‌های نوآورانه و کارگاه‌های خلاقانه همچون نمایشگاه مبلمان ساخته شده از مواد بازیافتی، تأسیسات گرمای شهری با هوش مصنوعی و رفاه اجتماعی است.

بزرگ‌ترین رویدادهای معماری شهری جهانی ۲۰۲۴

جشنواره معماری MEXTRÓPOLI، مکزیکو سیتی | مکزیک

جشنواره معماری و شهر مکزیکوسیتی بر مسائل مهم شهری همچون مسکن، حمل‌ونقل و برابری را از طریق کنفرانس‌ها، نمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و تأسیسات عمومی تمرکز دارد. موضوع این جشنواره برای سال جاری «ترمیم شهر» است و به بررسی معضلات شهری و نیاز به شیوه‌های معماری می‌پردازد که به جوامع و محیط‌های شهری آسیب‌دیده کمک می‌کنند.

بزرگ‌ترین رویدادهای معماری شهری جهانی ۲۰۲۴

هفته طراحی وین، وین | اتریش

هفته طراحی وین یک جشنواره طراحی چند رشته‌ای مهم در اتریش است که به بررسی نقش طراحی در بافت شهری و جهانی می‌پردازد. این جشنواره که در سال ۲۰۰۷ تأسیس شد، هر سال حدود ۲۰۰ رویداد را با بیش از ۴۰ هزار بازدیدکننده برگزار می‌کند و رویکردهای نوآورانه در طراحی محصول و اجتماعی در سراسر وین را برجسته می‌کند و با تمرکز بر موضوعات سالانه و همکاری با طراحان و شرکت‌های تولید محلی، شیوه‌های پایدار را ترویج می‌کند.

بزرگ‌ترین رویدادهای معماری شهری جهانی ۲۰۲۴

دوسالانه معماری بتا تیمیشورا | رومانی

پنجمین دوره دوسالانه معماری بتا ۲۰۲۴ در تیمیشوآرا از سیزدهم سپتامبر تا بیست‌وهفتم اکتبر برگزار می‌شود. این رویداد مضامین اصالت را تحت عنوان «به آرامی بپوشانید» از طریق نمایشگاه‌ها، مناظره‌ها و اجراها بررسی می‌کند. دوسالانه بتا شامل یک نمایشگاه اصلی و جوایز بتا است که طرح‌های معماران، هنرمندان و فیلمسازانی از رومانی، مجارستان و صربستان را به نمایش می‌گذارد.

بزرگ‌ترین رویدادهای معماری شهری جهانی ۲۰۲۴

کد خبر 794876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.