شهید نیلفروشان؛ مدیر استراتژیک محور مقاومت

شهید سردار عباس نیلفروشان، معاون عملیات سپاه بود که به عنوان یکی از فرماندهان کلیدی محور مقاومت شناخته می‌شد و در تاریخ ۶ مهر ۱۴۰۳ در حمله اسرائیل به بیروت در کنار سیدحسن نصرالله به فیض شهادت رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردار عباس نیلفروشان، معاون عملیات سپاه بود که به عنوان یکی از فرماندهان کلیدی محور مقاومت شناخته می‌شد و در تاریخ ۶ مهر ۱۴۰۳ در حمله اسرائیل به بیروت به شهادت رسید. در ادامه به مرور بخشی از زندگینامه این شهید مقاومت خواهیم پرداخت.

زندگینامه شهید سردار عباس نیلفروشان

شهید نیلفروشان‌زاده ۱۳۴۵ در اصفهان بود. او فعالیت‌های نظامی خود را از سال ۱۳۵۹ آغاز کرد و در طول جنگ ایران و عراق نقش مهمی ایفا کرد.

در سن ۱۴ سالگی به عنوان بسیجی داوطلب به جبهه های غرب و جنوب رفت. در لشکر ۱۴ امام حسین(ع) و لشکر ۸ زرهی نجف اشرف مسئولیت های مهمی از جمله فرماندهی دسته، فرماندهی گروهان، فرماندهی گردان، فرماندهی محور و معاونت عملیات لشکر ۸ نجف در زمان فرماندهی شهید احمد کاظمی را برعهده داشت.

اهم مسئولیت‌ها در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

این شهید بزرگوار معاونت عملیات نیروی زمینی سپاه، فرماندهی دانشکده فرماندهی و ستاد سپاه، جانشینی فرمانده کل سپاه در قرارگاه امام حسین(ع)، معاونت اجرایی سپاه و جانشینی معاونت عملیات سپاه در زمان معاونت سردار شهید محمدرضا زاهدی را در کارنامه خود دارد.

سوابق علمی

شهید نیلفروشان دکترای مدیریت استراتژیک از دانشگاه امام حسین (ع) داشت و سوابق علمی از جمله دانشیاری و عضو هیئت علمی و تدریس در دانشگاه عالی دفاع ملی و دانشگاه امام حسین (ع) را دارا بود.

این شهید مقاومت سوابق پژوهشی گوناگونی در کارنامه خود دارد؛ او نویسنده کتاب‌های بالامبو، دکترین جنگ‌های نوظهور، دکترین نظامی با رویکرد جنگ ناهمگون و دفاع در اندیشه امام خمینی(ره) است.

نقش او در جبهه مقاومت اسلامی

به گزارش ایمنا، تلاش های شهید نیلفروشان تاثیر مهمی در هماهنگی بین نیروهای مقاومت در سراسر منطقه و تقویت قدرت مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی داشته است.

کد خبر 794760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.