یادداشت سخنگوی فراجا برای روز بزرگداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس

سخنگوی پلیس به مناسبت روز بزرگداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس، در یادداشتی آنان را دلیرمردانی بی ادعا خواند که با وحدت، اخوت و هم‌افزایی نگذاشتند خاک وطن زیر چکمه‌های دشمن بماند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردار منتظر المهدی در یادداشتی آورده است: جنگ، مفهومی گسترده از آوارگی، ترس، مهاجرت اجباری، تخریب، دود و آتش با خود به همراه دارد؛ مردانی در خط مقدم، زنانی پشتیبان و کودکانی که کودکی نکرده، زود بزرگ شدند و قد کشیدند.

اما دفاع مقدسِ ما در کنار تمام مفاهیم جنگ سخت، دریایی بی ساحل از معنویت و فداکاری، ایستادن در سمت درست تاریخ و مقاومت تا پای جان، لاله زار شدن میدان حق علیه باطل و مسیر تهذیب نفس بود؛ مسیری که با ریختن خون جوانان وطن گلگون شد تا از هنوز تا همیشه، ایران و ایرانی، به اثبات رساند که پرچم تا عرش به اهتزاز است و پایین نخواهد افتاد.

هفتم مهرماه در تقویم جلالی، روز بزرگمردانی است که در کسوت فرماندهی، مجاهدت ها کردند، یاری رساندند و در نهایت خداوند نیز دستگیرِآنان شد و شهادت را قسمت شان کرد؛ همانانی که همواره وطن را از جان دوست‌تر می داشتند و از خودگذشتگیشان، اثبات این مدعاست.

"دفاع مقدس" را پایمردانی «مقدسش» ساختند که ورد زبانشان ذکر و یاد خدا و عمل بر مدار حق و حقیقت بود؛ آنانی که نفس شیطانی را ذلیل و روح خدا را راهبر خود می دانستند.

مردان دفاع مقدس، شرف را سکه رایج روزگار خود کردند و خونشان را بهای رسیدن به بهشتِ برین.

آری خالص شدن برای خدا، همان نقطه تمایز این عاشقانِ وطن و سینه چاکانِ گذشته از جان با سایرین بود.

فرماندهان جوان روزهای دفاع مقدس، الگوهایی موفق در مدیریت بحران و سختی ها بودند، برقراری نظم در عین بی نظمی جنگ تحمیلی، ساختن با کمبودها نقطه قوت این دلیرمردان و میراث ماندگار روزهای خون و ایستادگی است؛ اینکه جنگ را با جوانان پیروز شدیم به معنای آن است که اگر به نیروی جوانی نسل جدید و پای کار انقلاب اسلامی اعتماد شود، دیگر میدان‌های حساس و پیشِ روی کشور را نیز فتح خواهیم کرد؛ یاد این سرفرازان و فرماندهان تا ابد گرامی.

کد خبر 794718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.