«قطعا پیروز خواهیم شد»

در روزهای گذشته یک دست نوشته با این جمله دبیرکل حزب‌الله لبنان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد: «قطعاً سننتصر» (قطعاً پیروز خواهیم شد).

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در روزهای گذشته یک دست نوشته با این جمله دبیرکل حزب‌الله لبنان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد: «قطعاً سننتصر» (قطعاً پیروز خواهیم شد).

شاید شنیدن این جمله در شرایطی که خبر جانسوز ترور سید حسن نصرالله توسط حزب الله لبنان تایید شده است، عجیب به نظر برسد، اما اگر نگاهی به گذشته و مسیر این گروه مقاومت اسلامی بیندازیم، متوجه خواهیم شد که ترور فرماندهان آن از ابتدای تولد این گروه، اگرچه دلهای رزمندگان و دوستداران مقاومت را داغدار کرده است اما هرگز سبب توقف مسیر آنها نشده است، چراکه اساساً در ساختار حزب الله لبنان و سایر گروه های مختلف محور مقاومت، بیش از آنکه افراد محور باشند، ایده مبارزه با اسکتبار و بلند کردن پرچم مقاومت در برابر غاصبان ستمگر مرکز ثقل بوده است.

سید حسن نصرالله کسی بود که خود در شرایطی دشوار پرچمدار نیروهای حزب الله لبنان شد، در ٢٧ بهمن ١٣٧٠، بالگردهای آپاچی رژیم صهیونیستی با استفاده از موشک هلفایر به خودروهایی در جنوب لبنان حمله کردند که حامل سید عباس موسوی (دبیرکل وقت حزب‌الله)، همسر او و فرزند خردسالش بودند.

«قطعا پیروز خواهیم شد»

پس از شهادت موسوی و خانواده‌اش در این حمله‌ی تروریستی، شاگرد سابق او، سید حسن نصرالله، که در نجف همراه او تحصیل کرده بود، به دبیرکلی حزب‌الله رسید.

نصرالله عصر جدیدی را در حزب‌الله آغاز کرد و این تشکیلات را از یک گروه مقاومت نسبتاً کوچک به سازمانی بزرگ و بازیگر اثرگذاری در لبنان و کل منطقه‌ی خاورمیانه تبدیل نمود.

او حزب الله لبنان را به قدرتی در منطقه تبدیل کرد که رژیم صهیونیستی بعدها اقرار کرد ترور سید عباس موسوی اشتباه بوده است چراکه باعث شده تا سید حسن نصرالله سکاندار امور شود. او در ۳۲ سال گذشته همواره با هدایت حزب الله در عملیات های پیچیده علیه اسرائیل، ضربات کاری به رژیم صهیونیستی وارد کرده بود که در آخرین مورد آن میتوان به عملیات «اربعین» اشاره کرد.

حزب الله لبنان از آغاز جنگ غزه از هفتم اکتبر، یک جبهه اساسی در حمایت از مردم غزه گشود که با حملات مداوم به پایگاه های رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین های اشغالی شروع شد و سبب شد تا به اعتراف شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی میلیون ها صهیونیست شهرک های شمالی را ترک کنند و این مناطق خالی از سکنه شوند.

حال که این سید شجاع و مقاوم به مقام شهادت نائل شده است، مرور وعده صادق او که پیروزی قطعی جبهه مقاومت را داده بود، دلگرمی محور مقاومت است، جبهه ای که همواره در تلاطم حوادث ثابت کرده است خون مجاهدانش نه تنها باعث تضعیفش نخواهد شد بلکه برکت این خون سبب حرکت پرشتاب در مسیر حق، و پیشروی در مسیر پیروزی خواهد شد، چراکه این وعده قطعی خداوند است که «وَمَن یَتَوَلَّ ٱللَّهَ وَرَسُولَهُۥ وَٱلَّذِینَ ءَامَنُواْ فَإِنَّ حِزۡبَ ٱللَّهِ هُمُ ٱلۡغَٰلِبُونَ»

کد خبر 794601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.