خرید تضمینی ۴۵۰۰ تن جو از کشاورزان قزوینی

مدیر تعاون روستایی استان قزوین از خرید تضمینی حدود ۴۵۰۰ تن محصول جو از کشاورزان این استان خبر داد.

شهرام رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین درباره وضعیت اجرای طرح تضمینی خرید جو در استان اظهار کرد: سال جاری حدود ۴۵۰۰ تن جو به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده و مطالبات جوکاران هم به صورت کامل پرداخت شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه قیمت جو در زمان برداشت محصول در بازار پایین و به ضرر کشاورز بود، با خرید تضمینی جو از کشاورزان بالاتر از قیمت بازار توسط سازمان تعاون روستایی جلوی ضرر و زیان کشاورز گرفته شد.

مدیر تعاون روستایی استان قزوین با بیان اینکه اتحادیه تعاونی کشاورزی دامداران استان قزوین سال جاری به‌عنوان مباشر خرید تضمینی جو عمل کرد، خاطرنشان کرد: هر ساله قیمت تضمینی محصولات کشاورزی از سوی وزارت جهاد کشاورزی اعلام می‌شود و قیمت خرید جو برای سال آینده ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

رحمانی از برنامه این سازمان ایجاد تحول در شبکه تعاون روستایی استان قزوین خبر داد و افزود: بنا داریم اعتبارات عمرانی (تملک دارایی‌های سرمایه‌ای) تعاون روستایی استان قزوین را در راستای ایجاد تحول در شبکه، بازمهندسی و احیای تعاونی‌های تحت نظارت هزینه کنیم.

وی با اشاره به تدوین طرح آسیب‌شناسی تعاونی‌ها و بررسی دقیق وضعیت و ظرفیت‌های موجود ادامه داد: ردیف اعتبارات عمرانی برای تعمیر، تکمیل انبارها و سردخانه‌های ذخیره‌سازی محصولات کشاورزی و سایر زیرساخت‌های تعاون روستایی استان قزوین تخصیص پیدا می‌کند.

کد خبر 794537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.